W Ameryce, po Cohenie i innych podobnych ludziach mediów, następny polonofobiczny spektakl planuje Yuri Rutman. Reality Show, który realizuje, dobiera ludzi pod tezę o Polakach. Tezę, która jest typowa dla polonofobicznych sympatyków Grossa.
Amerykański producent telewizyjnyYuri Rutman wraz z innym współproducentem prowadzą obecnie casting do nowego programu telewizyjnego. Chodzi o nowy reality show o roboczej nazwie „Warsaw Chicago”. Na stronie internetowej tegoprzedsięwzięciaczytamy (cytujemy wraz z błędami):
„Firmy telewizyjne: IDEA FACTORY (www.tiftv.com) z Los Angeles, która ma swój udział w produkcji takich programów telewizyjnych jak "Survivor", "The Apprentice", "God or Girl", firma RAIN MANAGEMENT (www.rainmanagementgroup.com) oraz NOCI PICTURES (www.noci.com) rozpoczynają nabór do nowego programu telewizyjnego w formacie reality show, który ma mieć swoje miejsce i dotyczyć polskiej społeczności w Chicago w Stanach Zjednoczonych. Program ten ma być połączeniem takich telewizyjnych hitów jak "Jersey Show" i serii programów "Real Housewives". producenci szukają kobiet i mężczyzn w każdym wieku.
Producenci programu szukają przede wszystkim wielopokoleniowej polskiej rodziny mieszkającej w Chicago by pokazać jej życie 24 godziny na dobę by pokazać różnice w myśleniu i rozumieniu świata (np. ojciec jest tworem starej szkoły, który pracuje jako policjant lub jest prezesem firmy, matka zajmuje się domem, córka randkuje z chłopakiem, który absolutnie nie przypadł do gustu rodzicom, syn jest ścigany przez sąd za wielokrotne wykroczenia i ugania się za starszymi kobietami w celach seksualnych, babcia i dziadek natomiast odpowiadają na obserwowaną sytuację modlitwami w języku polskim, itd, itp.)
Producencie programu szukają również seksownych dziewczyn, przystojnych chłopaków, starszych kobiet szukających romansu i związku z młodszymi mężczyznami, kobiet które szukają partnerów seksualnych tylko wśród młodych mężczyzn, mężczyzn którzy utrzymują młodsze kobiety, osoby bawiące się na różnych imprezach i "bywające w towarzystwie", właścicieli własnych firm (klubów, dyskotek, restauracji, sal bankietowych, sklepów spożywczych), polityków, ludzi szeroko pojętej "kultury" (muzyków, aktorów, modeli, modelek, dj’ów).
Zgłaszające się do programu osoby muszą mieszkać w Chicago lub przedmieściach i posługiwać się oboma językami: polskim i angielskim.”
Poza nagraniem materiału video, należy jednocześnie odpowiedzieć na poniższe pytania:
1. Czy chcesz wziąć udział w programie indywidualnie czy z całą rodziną? Czy Ty i Twoja rodzina będzie miała jakiekolwiek rezerwacje, granice przed pokazaniem w programie telewizyjnym życia całej rodziny, miłości, kłótni, romansów, jednocześnie gwarantując dostęp do swojego domu, pracy oraz innych miejsc w których przebywasz?
2. Podaj jakiś przykład dlaczego Twoje aktualne życie może być interesujące dla milionów ludzi (np. jesteś w związku z osobą, której Twój ojciec nie akceptuje ze względu na rasę czy wyznanie, czy jesteś osobą która prowadzi ogólnie przyjęte przez społeczeństwo kontrowersyjny styl życia, np. uprawia seks z wieloma partnerami, lub płaci za swoją edukację pracując jako stripizerka, itd)
3. Dlaczego uważasz, że właśnie Ty i Twoja rodzina powinna być pokazana na ekranach milionów telewizorów w USA? Co może pokazać Twoja rodzina co inne rodziny nie mogą?
4. Opowiedz o swoim stylu życia, o swoich zainteresowaniach, wykonywanym zawodzie, gdzie się bawisz, gdzie i na jakie imprezy chodzisz?
5. Być może jesteś najlepszą osobą w rodzinie wśród, które prowadzą kontrowersyjny lub sielaszczy tryb życia i chcesz pokazać inny, spokojniejszy tryb życia?
6. W jakim stopniu jesteś dumny ze swojego polskiego pochodzenia i pochodzenia swojej rodziny bez względu na to czy urodziłeś się w Polsce czy w Stanach Zjednoczonych. Jaki jest Twój stosunek do polskiej historii, religii, tradycji, czy masz jakiekolwiek historie do opowiedzenia na temat historii swojej rodziny dotyczącej wydarzeń z przeszłości jak II Wojna Światowa, mord żydów. Jakie jest twoje zaangażowanie w organizacje polonijne i życie polonijne?
7. Jakie jest Twoje ulubione polskie miejsce w Chicago (restauracja, klub, bar) i dlaczego?
8. Co zrobiłbyś i jak byś się zachowywał gdyby okazało się, że program ten stanie się hitem a ty zostaniesz gwiazdą telewizyjną z dnia na dzień?
9. Jaki jest Twój obecny harmonogram pracy i zajęć i kiedy byłbyś dostępny w celu nagrywania programu i materiałów promocyjnych?
Jak widać, wspomina się nawet Holocaust. Dlaczego producenci wprost nie napiszą, że poszukają osób ograniczonych umysłowo o polskich korzeniach, które perfekcyjnie wpisują się w stereotypowy obraz Polaka katolika i antysemity oraz osób, które swoja osobą mogą łatwo udowodnić prawdę przekazywaną w „Polish jokes”? Taki komunikat byłby dużo prostszy i każdy Polak od razu zrozumiałby, że to przecież o niego chodzi i że właśnie ma życiową szansę zostać gwiazdą ambitnej amerykańskiej telewizji i idolem inteligentnej, wymagającej amerykańskiej publiczności.
Zachęcamy wszystkich do przeczytania książki Dr Danusha Goska„Bieganski: The Brute Polak Stereotype, Its Role in Polish-Jewish Relations and American Popular Culture” (tłum. “Bieganski: Stereotyp Polaka i jego rola w relacjach polsko-żydowskich i amerykańskiej kulturze masowej”).
Źródło:
Strona internetowa programu:http://www.warsawchicago.com/
Wywiad z producentem.
Źródło grafiki:
1) Festiwal literatury żydowskiej – tu z kolei promowano "polski obóz"
2) Artweb-Media
Pomimo ludobójstwa, niszczenia polskiego panstwa i kultury przez totalitaryzmy XX. wieku, problem dyskryminacji, oczerniania, zlych stereotypów na temat Polaków nie zostal w zinstytucjonalizowany sposób podjety. Problem ma nazwe: antypolonizm.