Bez kategorii
Like

Czy ceny istnieją obiektywnie?

29/12/2008
414 Wyświetlenia
0 Komentarze
54 minut czytania
no-cover

Obiecałem wczoraj nieopatrznie odpowiedzieć na wątpliwości Komentatorów o ksywkach {~Naprzód} i {~Bacz} na blogu < http://korwinmikke.blogbank.pl/ >. Ich problemy wynikają z dokładnie odmiennych założeń: {~Naprzód} jest raczej socjalistą, {~Bacz} raczej libertarianinem — ale coś je łączy. Z drugiej strony różnica jest tak duża, że drugim problemem zająłem się właśnie na < http://korwinmikke.blogbank.pl/ > – w II części wpisu (przypuszczalnie pojawi się jutro) – a tu podkreślę tę cechę wspólną… Oto te komentarze: {~Naprzód}: „Kurs walutowy powinien być stały i wynikać z obliczeń matematycznych, a nie z histerycznych zasad wolnego rynku. Rynkiem ma rządzić matematyka, a nie histeria. Popyt i podaż to nie są wartości matematyczne”. (Napisałem, że obiecałem „nieopatrznie” – bo wykryłem inny komentarz tego-ż Komentatora: „Cena = koszty + […]

0


Obiecałem wczoraj nieopatrznie
odpowiedzieć na wątpliwości Komentatorów o ksywkach
{~Naprzód} i {~Bacz} na blogu <
http://korwinmikke.blogbank.pl/
>. Ich problemy wynikają z dokładnie odmiennych
założeń: {~Naprzód} jest raczej socjalistą, {~Bacz} raczej
libertarianinem — ale coś je łączy. Z drugiej strony różnica
jest tak duża, że drugim problemem zająłem się właśnie na <
http://korwinmikke.blogbank.pl/
> – w II części wpisu (przypuszczalnie pojawi
się jutro) – a tu podkreślę tę cechę wspólną…

Oto te komentarze:

{~Naprzód}: „Kurs walutowy
powinien być stały i wynikać z obliczeń matematycznych, a nie z
histerycznych zasad wolnego rynku. Rynkiem ma rządzić matematyka, a
nie histeria. Popyt i podaż to nie są wartości matematyczne
”.

(Napisałem, że obiecałem
„nieopatrznie
” – bo wykryłem inny komentarz tego-ż Komentatora:
Cena = koszty + marża. Cena musi być ściśle powiązana z
kosztami, a nie np. z popytem. Koszty da się przeliczyć na
złotówki, a popytu nie da się.

Przykład:

Przed wielką powodzią we Wrocławiu w
roku 1997 litr wody kosztował 1 zł, w czasie powodzi cena wzrosła
do 3 zł za litr. Załóżmy, że przychodzi kontrola i prosi
sprzedawcę o matematyczne uzasadnienie wzrostu cen. I pytanie jest
takie. Jak sprzedawca wytłumaczy wzrost ceny wody?

Tym, Drogi Panie, że wzrósł
popyt
. Gdyby cena nie wzrosła, to wody butelkowanej używano by
także do np. mycia szklanek. Po wzroście ceny większość pań
domu używała mineralnej tylko do picia — dzięki czemu więcej
ludzi mogło ją pić. Przy cenie 1 zł wykupiliby ją ci, którzy
mają najbliżej (albo spekulanci, sprzedajacy ja potem po 5 zł…)
– i część by się zmarnowała.

Pomysł, by cena związana była z
kosztem produkcji, jest rodem z PRLu
. Okazuje się tu najgłębszą
pogardę dla konsumenta — bo popytu w ogóle nie
bierze się pod uwagę!! Uwzględnia się tylko punkt
widzenia producenta i handlarza!! Przy okazji: jeśli zysk miałby
być procentem od kosztów, to producenci zaczęliby robić
śrubki ze złota – i tak właśnie było w PRLu!!)

Teraz {~Bacz}

Nie rozumiem Pana niechęci do
pieniądza fiducjarnego. Pieniądz ten ma tę zaletę, że rząd może
dowolnie regulować jego ilość w obiegu w związku z tym może
stabilizować jego cenę, co jest bardzo korzystne dla społeczeństwa.
Owszem w rękach rządu nieodpowiedzialnego i bandyckiego pieniądz
ten najczęściej staje się narzędziem rabunku, ale przecież nie
postuluje Pan zakazu używania noży czy pistoletów tylko
dlatego że mogą być użytecznym narzędziem dla bandytów.

Co łączy te dwa komentarze?
Przekonanie Autorów, że rządy jakoś znają „prawdziwą
cenę” pieniędzy i towarów! Co więcej: że dobrze jest, gdy te
ceny są stałe! W tymczasem w gospodarce wszystko jest płynne
– i niczego takiego nie można „matematycznie” wyliczyć!

Gdyby nawet przyjąć, że „Cena =
koszt + marża zysku
” to cena mąki zależy od ceny zboża
(które jest tu „kosztem”); zależy też od „kosztu” pracy
piekarza, który zależy od kosztu mięsa (które on je)
co zależy od kosztu pracy rzeźnika (i wielu innych…), który
to koszt zależy od ceny mąki (bo rzeźnik je chleb). Tego po prostu
nie można policzyć!

Nie, żebym ja nie chciał przyjąć
tej pięknej formułki. To jest po prostu teoretycznie niemożliwe.

Inna sprawa. Tak! — odpowiadam paru
Komentatorom: istotnie uważam, że to, iż w obydwie strony latają
rakiety i ginie trochę ludzi, jest korzystne i dla „klasy
politycznej” Izraela — i dla „klasy politycznej” Ghazy (czyli
Hamasu). Więcej pieniędzy sypnie się od diaspory żydowskiej w USA
(a może i od podatnika amerykańskiego coś się znów
wydudli?) – i więcej pieniędzy sypnie się od krajów
muzułmańskich. Obydwie kliki mają interes w zaognianiu
sytuacji
. (A klika rządząca Izraelem: w nie przyjęciu żadnego prostego
rozwiązania – które Izrael mógłby narzucić).

Nie pamiętacie Państwo śp.Jerzego
Orwella
książki „1984”?

=====

PS. {~europejs} przypomina:

Nie jest prawdą, że Polacy są
najbardziej unio-sceptycznym narodem WE. Okazuje się, że Polska
mogłaby okazać się JEDYNYM krajem, w którym referendum
służące ratyfikacji Traktatu Lizbońskiego zakończyłoby się na
TAK. Niemcy, Francuzi, Brytyjczycy, Włosi, Czesi – odrzuciliby. Być
może na TAK byłaby jeszcze Hiszpania? Kto wie, ale miażdżąca
większość zarówno państw, jak i zwykłych obywateli byłaby
przeciw ratyfikacji
”.

Niestety: {~europejs} ma rację.
Polaków po prostu najłatwiej przekupić. Dotacjami.

Przykre.

Komentarze:

Panie Januszu – teraz zabiję panu ostrego ćwieka 🙂 …
… Twierdzisz pan, że globalizacja ograniczona do wymiaru gospodarczego (bezcłowy obrót towarami + swobodny przepływ pracowników) jest lepsza niż globalizacja w …

~liberał z PO
2008-12-29 23:54

http://tiny.pl/68vk <==  B-16 atakuje liberalne raje …
… podatkowe

~
2008-12-30 00:05

Panie Januszu a tu coś dla Pana 🙂 http://tiny.pl/68v2 …
… POLECAM wszystkim. 🙂

piotr.manikowski…2008-12-30 00:08

http://BrugesGroup.com  <=== W POlsce wszystko na OPak – …
… nawet liberałowie POpierają UE.

~
2008-12-30 01:03

Lecą z drzew czerwone liście,  Wichry wyją nad wierchami,  …
… Hej, niełatwo komuniście  W wolnej Polsce ludzi mamić!  Choć herb wziął dla niepoznaki  I błazeńską muszkę wkłada  A tu Nowak byle jaki  Mówi mu, że brednie …

~Andrzej Nowak
2008-12-30 02:30

http://tnij.org/clyp <=== Traktat Lizboński: instrukcja …
… dla POczątkujących

~ateista z UPR
2008-12-30 02:39

nowak, twoja durnota zwyzkuje, szoruj do Czestocjowy z …
… tymi rymami, kanalio socjalistyczma.

~Hodyn
2008-12-30 09:29

A ja ponawiam pytanie, panie Nowak (dlaczego ciagle sie …
… boisz odpowiedziec? ;). Czy ty:  a) Jesteś kapitalistą/liberałem i atakujesz JKM’a bo uważasz że to krypto-komunista i przez to szkodzi kapitalizmowi?  b) Jesteś …

~Portret
2008-12-30 09:57

Ekonomiczny dyletant (lub komuszy szkodnik mącący ludziom …
… w głowach) Janusz Mikke bredzi o pieniądzu. Twierdzi, że pieniądz powinien podlegać takim samym samym prawom rynkowym, jak towary. Co jest jawną brednią: 1. …

~Andrzej Nowak
2008-12-30 01:57

Oczywiście że papier który można zadrukować znaczkami jest …
… stabilniejszy niż zloto. Zloto jest takie nietrwale, nie to państwowy papier. Papier nie podlega inflancji, a ceny zlota ciagle spadają. jak ktoś moze pomyśleć …

~Gasparos
2008-12-30 09:21

Złoto 30 lat temu kosztowało w USD więcej, niz dziś. Czyli …
… traci nawartości jeszcze szybciej, niz dolar, głupki mikkowate.

~Andrzej Nowak
2008-12-30 18:01

A ja ponawiam pytanie, panie Nowak (dlaczego ciagle sie …
… boisz odpowiedziec? ;). Czy ty:  a) Jesteś kapitalistą/liberałem i atakujesz JKM’a bo uważasz że to krypto-komunista i przez to szkodzi kapitalizmowi?  b) Jesteś …

~Portret: prawdz…2008-12-30 09:55

zabawne jak taki wypierdek uzywa austriackich argumentów …
… za złotem…twierdząc że …dowodzi czego innego..złoto …jest niestabilne….fakt..wszędzie go pełno…:)…co innego papier…Kim jesteś …

~aron
2008-12-30 10:51

Takich nonsensów to ja dano nie czytałem!!! Gdzie Pan się …
… uczył!!! Absurd goi absurd myli Pan pojęcia i zagadnienia. Ażeby nie być gołosłownym: 1. Pieniądz pełni rolę uniwersalnego zamiennika towarów i usług. Zamiennik …

~czarna offca
2008-12-30 21:15

"Człowiek produkujący chleb gdy zwiększa ilość chleba w …
… obrocie nie dokonuje oszustwa – dostarcza więcej realnego towaru na rynek". Niestety, nie jest to prawda, porównujmy rzeczy porównywalne. Piekarz dostarczający …

~Antymmon
2008-12-30 21:27

Papież nie respektuje Świętego Prawa Własności Prywatnej? …
… O zgrozo!

~Ateusz
2008-12-30 00:13

Tchórz kryptokomuch Mikke jak zwykle boi się mi …
… odpowiedzieć, ponawiam pytanie dla UPRowców:  Czemu chcecie w Polsce wprowadzić taki "raj", jaki jest dziś w Somalii???  Bowiem w Somalii są realizowane brednie …

~Andfrzej Nowak
2008-12-30 00:55

Abstrachujac od tego, czy w rzeczywistosci jest tak jak …
… napisales. Brakuje tam zapewne podstawowej rzeczy, RZĄDÓW PRAWA.

~eloy
2008-12-30 01:03

Brak rządów prawa też jest typowy dla mikkizmu – np. …
… Janusz Mikke nie uznał wyroku Sądu Naczelnego własnej partii UPR, który orzekł, że wyrzucenie z UPR Prezesa Wojtery przez Straż zdominowaną przez Janusza Mikke jest …

~Andrzej Nowak
2008-12-30 01:09

…NOWAK!!! CIAGLE NIE ODPOWIADASZ NA PYTANIA…PYTAM PO …
… RAZ KOLEJNY….CZY TO PRAWDA ZE ZOSTALES ADOPTOWANY JAKO NIEPELNOSPRAWNE DZIECKO I ZE PO TYM JAK ZOSTALES MALYM KOMUSZKIEM RODZICE SIE DO CIEBIE NIE …

~Lecho
2008-12-30 02:11

Pan Nowak ci NIE odpowie. Musisz zyc lesio w …
… nieswiadomosci czy pan Nowak jezdzi wozkiem, ciezarowka, taksowka czy moze tramwajem:)

~Szofer pana Now…2008-12-30 02:16

jestes gnido!!! sluchaj nowak nie pytam czy jezdzisz na …
… wozku …..bo widze czasami osoby sparalizowane lub niedorozwiniete i wiem ze je woza…czy tego co pcha ten wozek mozna nazwac kierowca…przyznam ze nie …

~Lecho
2008-12-30 02:31

Jak już mikkolubny głupol i prostak zauważył – nie …
… odpowiadam na chamskie wpisy dotyczace mojej osoby. To jest blog Janusza Mikke, a nie mój. Odpowiem, gdy napiszesz coś na poruszany temat – gospodarczy mikkizm …

~Andrzej Nowak
2008-12-30 02:18

czy zakupiles figure Pana Janusza pochylona do …
… przodu……i czy zaczales calowac go w tylek za to ze mozesz zaistniec na tym blogu…..odpowiedz….Gdyby nie JKM zycie twoje straciloby sens…. a tak masz radosc nie …

~Lecho
2008-12-30 02:37

A teraz napisz o mikkistycznej gospodarce w Somalii… Tak …
… czy owak – górą Nowak

~Andrzej Nowak
2008-12-30 03:38

W somali masz anarchie a nie minarchizm jaki proponuje …
… JKM. Pozaty tam jest pelno muzulmanow i murzynow ktorzy zbyt sprytni nie sa. Ale nawet pomimo tego to Somalia powoli dzwiga sie wojny domowej. Jest tam kilku …

~kiki
2008-12-30 04:56

W Somalii jest w 100% mikkizm W GOSPODARCE. A że Murzyny …
… nie sa zbyt mundre? Ano nie są, bo sobie mikkizm zafundowali 🙂 Biali mikkizmu nigdzie nie mają. Bo mądrzy.

~Andrzej Nowak
2008-12-30 17:58

A ja ponawiam pytanie, panie Nowak (dlaczego ciagle sie …
… boisz odpowiedziec? ;). Czy ty:  a) Jesteś kapitalistą/liberałem i atakujesz JKM’a bo uważasz że to krypto-komunista i przez to szkodzi kapitalizmowi?  b) Jesteś …

~Portret
2008-12-30 09:56

nowak nie odpowiedziales mi…pytam cie po raz kolejny …
… ..czy to prawda ze jestes adoptowanym niepelnosprawnym dzieckiem znajda?….odpowiedz

~Lecho
2008-12-30 01:58

KOCHAJ ISRAEL -ON WLCZY O SWOJE RZYCIE A TY O CO …
… WALCZYSZ-KOCHAJ ISREL ALE TEN PRAWDZIWY

~szaman
2008-12-30 10:46

B-16? A nie F-15 albo C-130? Kretyn.

~jac
2008-12-30 17:32

Bogatych w tej chwili, mimo różnorodnych utrudnień STAĆ na …
… przeprowadzki. Otworzenie granic spowodowałoby, że byłoby stać i klasę średnią…

~…
2008-12-30 00:27

zgodnie z pańską teorią – do Wielkiej Brytanii …
… wyemigrowali sami polscy bogacze…

~asdf
2008-12-30 01:02

BREDNIE KOMUCHA MIKKE O IMPORCIE I EKSPORCIE Mikke …
… bredził, że jest obojętne, czy kupuje się towary krajowe, czy importowane. Plotący głupoty o eksporcie i imporcie ekonomiczny dyletant (lub komuszy szkodnik) Mikke …

~Andrzej Nowak
2008-12-30 01:04

Ja kupuję towary od Rosjan – na rynku i jestem z tego dumny.

~liberał
2008-12-30 01:46

Ambasada Federacji Rosyjskiej jest zadowolona z pracy …
… Janusza Mikke, który dzięki systematycznemu praniu mikkolubnych półmózgów wyhodował polskojęzycznych wyżej stawiających interes Rosji, niż Polski.   Andrzej Nowak

~Andrzej Nowak
2008-12-30 02:01

nowak!!! twoj sasiad pisze ze nie ruszasz sie z …
… domu….CHCE WIEDZIEC CZY TO PRAWDA…nie odpowiadasz na pytania….dlaczego?….czy to prawda ze nie osiagasz erekcji i ze  slinisz sie tylko do zdjec…odpisz tchorzu

~Lecho
2008-12-30 02:22

Ideą wymiany jest oddanie czegoś, co ma dla nas mniejszą …
… wartość i otrzymanie czegoś o wartości większej, przy czym "wartość" może być przez różne jednostki definiowana rozmaicie i obejmować także przewidywania co do …

~Trog
2008-12-30 20:51

liberale z PO…..wykazales sie brakiem konsekwencji, …
… rozwinales w pytaniu tylko kwestie ( produkcji i pracy ), pominales zupelnie rzecz chyba najwazniejsza….przeplyw towaru.Tak wiec kasa srednia nie musiala by sie …

~Lecho
2008-12-30 02:05

Lecho….. w UPR mowia ze nie ruszasz sie z domu….CHCE …
… WIEDZIEC CZY TO PRAWDA…nie odpowiadasz na pytania….dlaczego?….czy to prawda ze nie osiagasz erekcji i ze  slinisz sie tylko do zdjec Janusza…odpisz …

~Czecho
2008-12-30 03:44

Lecho w UPR na Nowym Swiecie  lize kible gdy ktos ma …
… owsiki, a tam wszyscy maja….. Lecho powiedz… smakuje ci… czy sie odchudzasz…

~Ruso
2008-12-30 03:48

Większość ludzi nie wybiera też żadnych producentów …
… prywatnych odrzutowców – ale konkurencja wśród nich chyba istnieje? Co to za pomysł, że o istnieniu konkurencji decyduje "większość"?

~Cometto
2008-12-30 09:06

A kto się milionami przenosił do Stanów Zjednoczonych w …
… XIX i XX wieku jak nie szaraki ze swoją produkcją? Produkcją rolną (chłopi), usługami (szewcy, kowale), pracą najemną (robotnicy) itd… Miliony biednych ludzi …

~rand
2008-12-30 10:17

Najwięcej to Irlandczyków pojechało. Bo u nich w kraju …
… miliony umierały z głodu dzięki liberalnej polityce nieinterwencji.

~lol
2008-12-30 21:39

Liberał z PO   masz 80 proc. racji i taka jest prawda a i …
… najbogaci dyktują warunki i wielkie korporacje.

~bystre oko
2008-12-30 19:07

Aj DRUGI!!  19000 stuknęło!!

~ara
2008-12-29 23:55

Chyba 190000

~Ryszard
2008-12-30 00:09

Lizbona ? instrukcja: — http://tnij.org/clyp

~dodo
2008-12-30 00:05

To nie prawda, że polacy zagłosowali by za Euro ze wzgledu …
… na dotacje. My po prostu kochamy Unie Europejska, to mityczny zachod, ktory chroni nas przed Rosja i staniem sie "zaściankiem". Polska to najbardziej …

~Rejs
2008-12-30 00:16

a ja sądzę, że Polacy powiedzieliby NIE. Zdecydowanie.

~…
2008-12-30 00:28

To prawda, jednak rodzima propaganda spod znaku …
… "Wyborczej" twierdzi, że Polacy są nie wiadomo jak UE-sceptyczni. Myślę, że w porównaniu z Brytyjczykami – wymiękamy. Nawet twarde jądro UE (Niemcy i Francja) to ostoja …

~Ziuk
2008-12-30 00:33

Kim są polacy? Czy to niemcy?

~jac
2008-12-30 17:34

bardzo trafna uwaga z "1984" – tam tez trwala wojna nikomu …
… niepotrzeba – po to tylko by wladze partii mogly sie szczycic ”sukcesami” i straszyc ludzi.. pozdrawiam

~bruneros
2008-12-30 00:17

http://tnij.org/traktat_lizbonski_dla_poczatkujacych – …
… tekst Klausa, polecam.

~Marek
2008-12-30 00:24

JAK TO JUREK ORWELL (ERIC BLAIR) PISAŁ: ”WOJNA TO POKÓJ …
… WOLNOŚĆ TO NIEWOLA IGNORANCJA TO SIŁA”, JEŚLI KTOŚ JESZCZE NIE CZYTAŁ '1984′ TO NIECH CZYM PRĘDZEJ IDZIE DO BIBLIOTEKI ALBO ZAKUPI NA SIECI, BO NIE WIE CO …

~CZYTELNIK
2008-12-30 00:25

A PO CO TERAZ TO CZYTAĆ? teraz wystarczy się rozglądać, …
… zaglądać do TV i myśleć. Mamy na żywo lepsze rzeczy jak 1984…

~…
2008-12-30 00:30

CO TY MOZESZ OGLADC W TV-PRZECIEZ TO BZDETY ZMANIPULOWANE …
… CZY WIESZ JAKA JEST LICZBA OFIAR W GAZIE-TAK BYLO ZAWSZE WIESZ TYLKO ZE GINA PALESTYNCZYCY A ISRAELICI CHODZA JAKO CUDOWNE DZIECKO POD OPIEKA BOSKIEGO SKRZYDLA …

~karol
2008-12-30 10:51

A nie pomyślałeś, że Polacy są za Unią bo mają dobrą …
… pamięć historyczną związaną z Unią Lubelską? Wtedy też łączyliśmy się z dużo większym organizmem (Wielkim Księstwem Litewskim) i były to potem tzw. Złote Wieki …

~Arnold Buzdygan
2008-12-30 00:26

hmm to czemu nie głosują na UNIĘ Polityki Realnej? Co za …
… bzdura z takiego rodzaju "skojarzeniami"

~…
2008-12-30 00:29

Polacy nie głosują na Unię Polityki nieRealnej, bo po …
… zdominowaniu tej partii przez rusofilnego postkomucha Janusza Mikke UPnieR oferuje prokremlowski psedoliberalny bełkot polegający na opluwaniu Polski i Zachodu i …

~Andrzej Nowak
2008-12-30 02:10

nowak ODPOWIEDZ TCHORZU……pytam powaznie…..adoptowali …
… cie niepelnosprawnego , czy zostales nim po adopcji…..zalozylem sie o 5 zl…..chce wiedziec czy przegralem, czy wygralem…..CZEKAM

~Lecho
2008-12-30 02:15

jedno trzeba przyznać –  korwin ma hordę pryszczatych …
… wielbicieli gotowych odeprzeć każdy atak dawką nędznej jakości kwasu. A na UPR ja osobiście – i paru znajomych nie zagłosuje chociazby dlatego, partia z całkiem …

~Pho!
2008-12-30 12:22

Zaszło nieporozumienie, pieniądz fiducjarny stwarza …
… możliwość rządowi regulowania ceny pieniądza (wyliczonej w produktach). Większość ekonomistów jest zgodna że najkorzystniejsza gospodarczo jest niewielka zniżka ceny …

~Bacz
2008-12-30 00:27

Ja tam wierzę w niewidzialną rękę rynku, bo widzę, że …
… rzeka sama dopływa do morza, a organizmy żywe w drodze ewolucji same przystosowują się do zmieniających się warunków. Nagła zmiana tych warunków może powodować w …

~hester
2008-12-30 01:23

Emisja pieniądza jest to kura która znosi złote jaja, …
… finasowy samograj. Dla ludzi używanie jednej waluty jest o wiele wygodniejsze niż kilku – nawet jak by ustanowić wolny rynek kilku walut to doszło by z czasem do …

~Bacz
2008-12-30 08:41

wręcz przeciwnie, po wprowadzeniu jednej waluty i tak …
… powstają inne, tylko, że nie nazywa się ich walutą – bony na zakupy, punkty profitowe w różnych programach partnerskich itp.

~mrok
2008-12-30 10:16

A skąd wiadomo, co jest dla ludzi najlepsze? Niech sami …
… decydują. Czy jest uzasadnienie dla istnienia trzystu rodzajów telewizorów? Może ustalmy z góry, że wystarczy dziesięć. Nie chce mi się słuchać o jakichś celach …

~hester
2008-12-30 12:03

A dlaczego nie 2,75 a może 1,5 albo na przykład pi/2.. ? …
… Skąd wiadomo, że taka wartość inflacji jest optymalna… ? Jedno jest pewne.. Pieniądz fiducjarny  nie sprzyja oszczędzaniu z prostej przyczyny iż jego wartość …

~sharkie
2008-12-30 01:50

Wow. Owszem, nie sprzyja oszczędzaniu. Skłania do …
… INWESTOWANIA. Widzisz różnicę? Taki np. pan Harpagon – zamiast zakopać swoje oszczędności w ogródku – w najgorszym przypadku włoży je do banku.

~
2008-12-30 02:01

Oszczędzać należy po aby nam było lepiej, a nie zawsze …
… oszczędnemu żyje się lepiej. Jeśli ktoś jest silny, zdolny to korzystniej dla niego (i dla społeczeństwa) będzie jak jak nie będzie oszczędzał tylko przeciwnie – …

~Bacz
2008-12-30 08:58

Niech sami ludzie decydują, co dla nich najlepsze. Tacy …
… mądrzy, którzy wiedzą lepiej ode mnie, co mam robić, niech co najwyżej piszą poradniki. Może skorzystam.

~hester
2008-12-30 12:16

Czy nie widzisz w tej postawie zwyczajnego Keynesizmu ?? …
… Wydawaj, wydawaj, pompuj pieniądze w gospodarkę.. A to czy inwestycje będzie przemyślana, nieprzemyślana to już nieważne.. Od samego mieszania herbata nie robi …

~sharkie
2008-12-30 12:32

Aha no i jeszcze jedno. Jak kapitał ma się akumulować …
… jeśli jest ciągle rozkradany przez państwo ?

~sharkie
2008-12-30 12:34

Keynesizm zakłada dużą inflację i dlatego jest zły, bo to …
… oznacza duże opodatkowanie pieniądza, a więc kradzież. Mały podatek nie jest kradzieżą, jest słuszny i sprawiedliwy, państwo zapewnia pewne usługi obywatelowi …

~Bacz
2008-12-30 12:47

Skąd w ogóle paradygmat, że państwo ma zapewniać pieniądz? …
… Przed ustanowieniem monopolu FEDu(okres międzywojenny jak dobrze pamiętam) banki w USA mogły jeszcze emitować własne pieniądze. Zaufanie społeczne dla tych …

~sharkie
2008-12-30 13:05

otóż panie Januszu- w kwestii dotacji i unii pan się myli …
… w 100%. polaków nie kupuje się dotacjami- sam pan to wykazywał że do ES dopłacamy, niestety w większości umysłów jest zakorzeniony kompleks że są kimś gorszym …

~czytacz
2008-12-30 00:36

Właśnie – zakompleksienie wyborców PO i SLD wyłazi na …
… każdym kroku. Widać to na forach. Nie zapomnę sytuacji, w którą widziałem będąc w Londynie. Na przedmieściach zepsuł się jakiś autokar (ja nim bynajmniej nie …

~TROLL
2008-12-30 00:55

Panie Januszu, Gdyby Pan był teraz szefem MF jaki wzrost …
… PKB by Pan szacował? Pozdrawiam, Arkadiusz Balwierz

~Arkadiusz Balwi…2008-12-30 00:41

Cyt: "Nie pamiętacie Państwo śp.Jerzego Orwella książki …
… &#8222;1984&#8221;? No proszę, wreszcie JKM zaczął doceniać jakiegoś socjalistę i lewicowca i nie powie o nim, że to "idiota albo oszust, bo innego wyjścia nie …

~orwicz
2008-12-30 01:02

ja proponuję aby ten "naprzód" i "barcz"  kupowali …
… monitory lcd po 3000 złotych a nie czekali aż będą jak teraz po 400 zł , ciekawe , że czekają aż podaż wzrośnie i ceny spadną.

~kos
2008-12-30 01:15

Chciałem zamieścić komentarz do pana filmu : "05.11.2008 …
… Anty-semityzm i dwa semityzmy" ze strony:

 " Do świata polityki Obama wszedł jako wpływowy senator stanu Illinois, w …

~Marcin W
2008-12-30 01:16

dezinformacja stosowana przez JKM,zawiera mity i …
… fakty,wtedy jest najskuteczniejsza w ogłupianiu młodzieży.

~no system
2008-12-30 08:49

Cena powinna mieć wyłącznie charakter spekulacyjny.Jedynym …
… założeniem jakie powinno istnieć jest " Nie chcesz to nie kupuj " Jak ktoś się zna odrobinę na numizmatyce to doszuka tam się wiecej wolnego rynku niż w …

~Nihil.
2008-12-30 01:23

~Naprzód nie rozumie prostej rzeczy..  Własność jest …
… święta.. Jeśli ktoś chcę ode mnie kupić szklankę wody za 3000 PLN to nikt nie ma prawa nam zabronić tej transakcji.. "Każda dobrowolna wymiana towarów następuje z …

~sharkie
2008-12-30 01:44

Własność jest święta.. Jeśli ktoś chcę ode mnie kupić …
… szklankę wody za 3000 PLN to nikt nie ma prawa nam zabronić tej transakcji..  "Każda dobrowolna wymiana towarów następuje z korzyścią dla obu stron".  …

~Naprzód
2008-12-30 10:14

"Po to jest matematyka, żeby upraszczać i obiektywizować …
… pewne sprawy." – Tak! Ale trzeba zacząć od aksjomatów.

~marcin
2008-12-30 10:43

Bzdura do kwadratu! Matematyka nie jest po to żeby …
… cokolwiek upraszczać czy obiektywizować. Matematyka jest po to żeby pokazywać rzeczy takimi jakie SĄ. Matematyka sama w sobie jest częścią tzw. obiektywnego porządku. …

~sharkie
2008-12-30 12:56

Czy bzdura do kwadratu jest czymś większym od bzdury …
… (jednowymiarowej). To może wzrost ludzi wysokich mierzyć w metrach kwadratowych. "Własność JEST święta." – O ile inni szanują tą świętość. "Jeśli nie chcę sprzedać …

~marcin
2008-12-30 13:25

To był tylko chwyt retoryczny, ale jak już się tego …
… trzymamy to nie jest większa, jest uogólnieniem pojęcia na kolejny wymiar( w tym wypadku wymiar głupoty).. ;P Nie jest tu mowa o kwestii siły tylko kwestii etyki. To, …

~sharkie
2008-12-30 13:36

Świętość własności to coś jak cena obiektywna.

~marcin
2008-12-30 13:45

Kiedy nie można było obronić własności za pomocą prawa …
… broniło się jej za pomocą Winchestera.

~sharkie
2008-12-30 14:00

Czy koszt obrony własności za pomocą prawa jest taki sam …
… jak za pomocą Winchestera? A jeżeli Winchester nie wystarcza?

~marcin
2008-12-30 14:05

Jeśli Winchester nie wystarcza to się przegrywa. Nie ma to …
… jednak nic wspólnego z tym czy ma się racje czy nie. Jak Cię najdzie 5 gości w ciemnym zaułku to pięści też nie wystarczają, co wcale nie znaczy, że telefon …

~sharkie
2008-12-30 14:20

1,5 to prawie 2  ——————————— To jest …
… matematyka? 1,5 = 1,5 i koniec dyskusji. ——————————— Dalej: Co to znaczy "poniekąd przymus" ? Jeśli nie podoba mi się sprzedawca A idę do …

~Naprzód
2008-12-30 13:43

1.To jest właśnie efekt tych "uproszczeń" 2.Na wolnym …
… rynku zawsze pojawi się drugi, trzeci i dziesiąty sprzedawca. 3.Siła nie jest argumentem przeciwko moralności! Podejdzie do Ciebie 5 dresów w ciemnym zaułku i …

~sharkie
2008-12-30 13:54

I to jest z mojej strony koniec dyskusji, niestety …
… niektórzy muszą pracować i nie mają czasu na dyskusje z pseudomatematykami. Swoją drogą ciekawe w jakim gimnazjum uczą tych wszystkich teorii.

~shark555
2008-12-30 14:02

1.To jest właśnie efekt tych "uproszczeń"  …
… ———————————- Bez przesady. ———————————- 2.Na wolnym rynku zawsze pojawi się drugi, trzeci i dziesiąty sprzedawca.  …

~Naprzód
2008-12-30 14:19

1. Nie bez przesady tylko właśnie tak. Istnieją równania …
… różniczkowe które są niestabilne(np. równanie logistyczne) Rozwiązanie bardzo silnie zależy od warunków początkowych. Nie ma to nic wspólnego z precyzją obliczeń …

~sharkie
2008-12-30 14:36

Niepodoba mi się, że Pan jako matematyk używa zwrotów "nie …
… da się" "niemożliwe", "matematycznie niewykonalne". To, że czegoś nie umiemy nie znaczy, że jest to niemożliwe – wielu na tym się już przejechało. Owszem nie …

~matman
2008-12-30 02:04

Matematyk zna i rozumie twierdzenia Goedla…

~sharkie
2008-12-30 12:59

Cena = koszt + marza? Amerykanie juz maja takie pomysly. …
… Oczywiscie – Demokraci: http://wiadomosci.onet.pl/1888148,18,item.html

~kubaw
2008-12-30 02:14

Panie Januszu, czy ma pan zamiar zamieścić link do serwisu …
… www.blogi-politykow.com ? Jeśle taki się nie pojawi na pańskim blogu, to monitoring pańskiego blogu w serwisie blogi-politykow.com zostanie przerwany.

~emigrant
2008-12-30 04:27

Nie sądzi Pan, że sytuacja w strefie Gazy ma jeszcze coś …
… wspólnego z anty-izraelskim nastawieniem nowego prezydenta USA ?

~mrok
2008-12-30 05:20

Trochę nie na temat Czy jaral pan trawkę? Czy uważa pan że …
… przed glosowaniem nad zakazem, każdy posel powinien zajarać jointa, ażeby mieć pojęcie o tym o czym glosuje? Czy uważa pan że 12 lat to jest odpowiednia …

~Chrześcijanin
2008-12-30 06:33

Może to niezupełnie jest tak, ze Polaków łatwo przekupić. …
… Polacy (z całym szacunkiem do Naszego Narodu) to jednk naród wariatów, którzy nie biorą pod uwagę rachunku ekonomicznego i logiki przy podejmowaniu decyzji, …

~KoNar
2008-12-30 06:58

Problem typu: "Cena musi być ściśle powiązana z kosztami" …
… i inne podobne można ująć inaczej. I uważam, że tu leży sedno sprawy "właściwej wyceny pieniadza". Człowiek wykonuje pracę na rzecz pewnych osób a w zamian chce …

~marcin
2008-12-30 08:24

Krótkie uzupenienie: pieniądz mógłby być czymś w rodzaju …
… opcji na "wszystkie towary" ale kto by taki opcje sprzedawał – państwo socjalistyczne?

~marcin
2008-12-30 08:38

Życie na tym polega, że najsłabsi przegrywają… Tak …
… działa ten świat i nikt i nic tego nie zmieni. Pol Pot chciał stworzyć raj na ziemi – wymordował 1/4 swojego narodu. Co do pieniądza złotego. Pieniądz złoty jest ze …

~sharkie
2008-12-30 16:31

Co do cen zgadzam sie w pełni. Do wyjaśnienia dodałbym …
… tylko uwagę o tym, że nie istnieje coś takiego jak "wartość jednostki towaru" co wynika wprost z prawa użyteczności krańcowej i implikuje brak jakiejkolwiek …

~adp
2008-12-30 08:55

1. Jak zorganizować rachunek kosztów produkcji wody i …
… odprowadzania ścieków Przedsiębiorstwa wodociągów i kanalizacji są takimi samymi zakładami produkcyjnymi jak przedsiębiorstwa wytwarzające np. maszyny. Ich …

~uni
2008-12-30 08:56

   Ważne!!!!!!!!!!!http://tiny.pl/683x

~uni
2008-12-30 09:05

http://tiny.pl/683x

~uni
2008-12-30 09:05

Gdyby nie Chińska taniocha,z głodu paść,a buty normalne …
… kupić 'trza’  http://tiny.pl/683m

~uni
2008-12-30 09:08

Tym, Drogi Panie, że wzrósł popyt. Gdyby cena nie wzrosła, …
… to wody butelkowanej używano by także do np. mycia szklanek. ——————————————————————————— Cena nie może …

~Naprzód
2008-12-30 09:10

Na naukę jako krawiec lub obuwnik trzeba iść na …
… tzw.termin,czyli przyuczenie do zawodu.Nie tak jak kiedyś do zawodówki nieodpłatnej.Inaczej zawody zginą,bezpowrotnie.A to dodatkowy koszt nauki na dziś.Boso!

~uni
2008-12-30 09:16

Z tego co Pan pisze, rozumiem, że pieniądz powinien być …
… "kontraktem terminowym". Dzisiaj płacę za wodę 1zł z dostawą za rok. Tylko kto by gwarantował wydanie towaru? I ile kosztowałby taki kontrakt?

~marcin
2008-12-30 09:54

A co jak mamy dostęp do 10l butelkowanej wody, a przed …
… sklepem stoi 20 klientow chcacych kupić po litrze za 1zł? Zrobimy losowanie? Czy kto pierwszy ten lepszy? :/ Dokształć się, potem dyskutuj ;/

~jam
2008-12-30 16:46

Właśnie. Dokształć się i następnym razem nie zadawaj pytań …
… z zawartą w nich odpowiedzią.

~lol
2008-12-30 21:26

Chińszczyzna po raz kolejny  …
… http://wiadomosci.onet.pl/1888200,12,chiny_kolejna_afera_z_melamina_w_tle,item.html

~uni
2008-12-30 09:21

http://tiny.pl/683r

~uni
2008-12-30 09:23

Mam taki śmieszną myśl: a gdyby w państwie było kilka …
… walut (nazwijmy je: gulden, marka i dinar). Guldenami płacono by tylko za benzynę, energię elektryczną i gaz, markami za żywność a dinarami za resztę. Posiadacz …

~marcin
2008-12-30 09:33

Czytałem o tym u Ezry Pounda, ale nie wiem, kto pierwszy …
… rzuciła ten pomysł. Mogłyby też być np. dwie waluty: odsetkowa, pożyczana innym panstwom, bezodsetkowa – dla obywateli Polskich. Jak ktos ma płacić, to niech …

~jac
2008-12-30 17:45

"Polakow po prostu najlatwiej przekupic" – koniec cytatu. …
… I TO jest wlasnie glowny powod, dla ktorego WSTYDZE sie zwiazkow z Polska, ktore widzi kazdy,  nawet najbardziej chamowaty (a takich tu najwiecej na Bawarii..) …

~gaianer
2008-12-30 09:33

JKM na krula Polski! Nowak do Tworek!

~Hodyn
2008-12-30 09:35

Wici mówią,  że ABW zajmie się p. Mirosławem  Wądołowskim.

~Hodyn
2008-12-30 09:43

Panie w urzedzie zostawiaja zuzyte podpaski juz nie tylko …
… na korytarzach, znalazlem jedna w windzie i kilka nastepnych przy kasach.

~Hodyn
2008-12-30 09:50

Na molo jest dzisiaj tak slisko, ze musialem skrocic …
… poranny bieg, bede mogl poswiecic wiecej czasu na sledzenie agenta Nowaka.

~Hodyn
2008-12-30 09:53

U wrozki na Kochanowskiego kolejka juz od rana, zapisalem …
… sie na popoludnie.

~Hodyn
2008-12-30 09:57

Wadolowski byl widziany w okolicach dworca kolejowego, …
… czyzby chcial dac dyla z kraju?

~Hodyn
2008-12-30 09:59

Doda twierdzi, ze Nowak napastowal, ale jeszcze przed …
… Radkiem, jak tu wierzyc kobieciee.

~Hodyn
2008-12-30 10:03

Jak juz bedziemy miec swojego szefa NATO, trzeba bedzie …
… zrobic porzadek w strefie Gazy.

~Hodyn
2008-12-30 10:05

Na pocieszenie można założyć, że dotacjami nie przekupuje …
… się prawdziwych Polaków, ale ludzi sowieckich. Nędzny robak wygląda darmochy, a cwana świnia mu ją przydziela, wkładając uprzednio racicę do cudzego worka.

~Biały Człowiek
2008-12-30 10:10

Tzw "koszty" nie są i nie mogą być ŻADNĄ  podstawą dla …
… określenia ceny dobra… Jest to socjalistyczne odwrócenie kalkulacji tej ceny. Bo skoro produkuję kapcie i płacę szwaczkom 8 tys. zł miesięcznie na rękę …

~rand
2008-12-30 10:11

Ja sprzedaję kapcie za 23zł, pan za 957zł. Kto wcześniej …
… splajtuje?

~Naprzód
2008-12-30 10:56

Ale matematyk ustali na 500 zł. Splajtujecie obaj.

~hester
2008-12-30 13:08

Zysk procentem od kosztów, jak w filmie St.Barei "Miś". …
… Pierwowzór, oczywiście, w realiach PRL-u. Dziwne, że ktoś to poważnie bierze pod uwagę. Widać, jakiś miłośnik "ekonomii politycznej socjalizmu".

~krust
2008-12-30 10:22

Tacy "matematycy" to już byli, i się skończyli, razem z …
… gospodarką, którą tak pracowicie, "matematycznie", obliczali.

~midersk
2008-12-30 10:24

Biedny ten "Naprzód". Po tych swoich rachunkach …
… kursowo-cenowych, pewnie bardzo by się dziwił, że mu się wszystko wali w argentyńskim stylu. Uznałby pewnie, że kontrola państwa zbyt mała … I kogo to dziwi, że ludzie …

~matylda
2008-12-30 10:38

Taka zaplanowana gospodarka to już była i skończyło się …
… niedoborem wszystkiego i nadmiarem pieniędzy, za które nie było co kupić. Może  jest za młody by pamiętać peerelowskie przydziały na kartki?

~goretex
2008-12-30 10:44

Taka zaplanowana gospodarka to już była i skończyło się …
… niedoborem wszystkiego i nadmiarem pieniędzy, za które nie było co kupić. Może  jest za młody by pamiętać peerelowskie przydziały na kartki?  …

~Naprzód
2008-12-30 11:15

O jakie konkretnie zasady Ci chodzi? Regulacja w takiej, …
… czy innej formie, prowadzi raczej do socjalizmu niż wolnego rynku. Zwykłe prawo, np.kodeks karny i cywilny – nie wystarczą?

~goretex
2008-12-30 14:35

Zmowy kartelowe zakłócają sielski obraz (patrz: leki, …
… cement, samochody, kredyty). Dużo jest też krzywdy z tzw. pomocy rządowej. Postulowane przez Pana bankructwo GM i niewypłacalnych banków inwestycyjnych zwiększyłoby …

~Ambroży
2008-12-30 10:49

Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego dług publiczny III …
… RP mimo spłacania ciągle narasta i jak długo to jeszcze moze twać?

~Jarosław
2008-12-30 11:00

to akurat proste, spojz na bilans kazdego kolejnego …
… budzetu Polski, na minusie 20 -30 albo wiecej miliardow, czyli caly czas sie zaporzyczamy

~harcerzyk
2008-12-30 11:13

Następna głupota. Po co państwo samo się zadłuża? …
… Rozumiem, że podaż pieniądza jest konieczna (kontrolowana przez wzory matematyczne). Pytanie tylko po co to się zapisuje jako dług? Dzisiaj nie byłoby długu krajowego, …

~Naprzód
2008-12-30 11:20

Jak byśmy obniżali podatki dług publiczny jeszcze bylby …
… większy.

~Jarosław
2008-12-30 11:57

Przy tak rozbudowanej jak obecnie sferze …
… publicznej/państwowej – na pewno!

~dragon-fly
2008-12-30 14:36

to nie chodzi o przekupienie dotacjami, tylko nieustanna …
… propagande eurosukcesu z TV i gazet ! W sprawie  WE rolnikow kupili dotacjami, chociaz mimo to wsrod nich byl najwiekszy sceptycyzm, natomiast miastowi chociaz …

~harcerzyk
2008-12-30 11:10

Kiedy UPR do władzy ??

~jejek
2008-12-30 11:25

Sądząc po komentarzach na tym blogu – nieprędko. Ludzie …
… kochają państwowe regulacje. Rzecz tylko w tym, kto ma regulować: PiS, PO, SLD, partia z Wrocławia? Alternatywy nie widzą i nie chcą widzieć. Jeszcze by im …

~małgorzata v.
2008-12-30 14:43

Można założyć – ku uciesze czerwonistom – że istnieje cena …
… obiektywna, ale co z tego, skoro popyt i podaż łamie tę cenę wbrew zaleceniom URZĘDÓW, nawet pod groźbą kary, bo tak się po prostu opłaca, a skala zjawiska nie …

~slagac
2008-12-30 11:50

Można założyć – ku uciesze czerwonistom – że istnieje cena …
… obiektywna, ale co z tego, skoro popyt i podaż łamie tę cenę wbrew zaleceniom URZĘDÓW, nawet pod groźbą kary, bo tak się po prostu opłaca, a skala zjawiska nie …

~Naprzód
2008-12-30 12:17

Czysta demagogia. Jeśli przepisy są łamane przez …
… 90%(zawsze znajdą się jakieś barany) społeczeństwa to znaczy, że są złe.

~sharkie
2008-12-30 13:15

90% ludzi kupi kradziony nowy telewizor za pół ceny, …
… wiedząc, że to lewizna. Czy w związku z tym należy znieść zakaz okradania czy paserstwa?

~Naprzód
2008-12-30 13:24

Po pierwsze skąd takie przekonanie? Po drugie kradzież …
… jest nieetyczna.  W tym wypadku znaczy to jedynie, że prawo nie działa skutecznie, jego poprawa nie wymaga stosowania tyranii czy stalinowskiego terroru. …

~sharkie
2008-12-30 13:46

"Bo Polaków łatwo przekupić" – chyba raczej łatwo oszukać.

~tosia
2008-12-30 12:10

tak, istnieją.

~krótko i treści…2008-12-30 12:42

Panie Januszu a cóż w tym złego że wody by używano do …
… mycia szklanek a nie do picia każdy ma prawo dysponować wodą wdedle uznania jeden używa jej do picia drugi do zmywania trzeci do gaszenia pożaru i cena powinna być …

~randelman
2008-12-30 13:22

Jeśli woda PITNA jest dobrem deficytowym (jak np.w …
… warunkach powodzi), to jest rzeczą jasną, że musi drożej kosztować niż normalnie (popyt kształtuje cenę przy danej ilości). Kto i co z nią zrobi, to oczywiście …

~blvd
2008-12-30 14:28

Jeśli komuś jeszcze wydaje się że ceny istnieją …
… obiektywnie to niech wyjaśni mi dlaczego ktoś kupił kawałek złomu za  100 000 USD ? Chciałbym jeszcze zapytać tego tam "matematyka" na jaką kwotę obliczyłby sentyment …

~sharkie
2008-12-30 13:29

święte słowa …

~vyj
2008-12-30 14:31

Zgadza się! Może to jakiś fetyszysta i on obcuje z tą …
… gitarą co trzy dni, więc zapłaci każdą cenę.

~jac
2008-12-30 17:47

"Cena = koszty + marża" – Oczywiście tak jest. Tylko marżę …
… ustala sprzedający; generalnie: możliwie jak największą, ale żeby sprzedać (czasami jest ujemna!). Jeśli marża będzie za wysoka to ludzie nie kupią. Ten …

~Karol D.
2008-12-30 14:00

Niestety tak nie jest drogi Karolu, gdyż ustalenia …
… sprzedawcy i tak zweryfikują ludzie, którym 'twoja cena’ przypadnie do gustu albo nie. A co zrobisz jak nie? Obniżysz albo wypad z branży.

~Kamil
2008-12-30 18:45

I tak masz jak prubujesz uczyc komuchow ekonomii. …
… Odrzucasz demokracje to sciagasz komuchow i niby-liberalow z ciagotami do faszyzmu. Mikke, z tej maki chleba nie bedzie, ani politycznie, ani ideologicznie. Skoncz z …

~Josza
2008-12-30 16:58

Hehe, a cóż to była za katastrofa,że baryłka kosztowała …
… 147 dolków? Powódź w Arabii Saudyjskiej? Miesięczne snieżyce w Wenezueli? Ludobójstwo w Nigerii? Hehe, popyt i podaż nie istnieje w świecie fiducjarnej waluty.

~jac
2008-12-30 17:31

Jeśli cena, a zatem wartość, jest czymś obiektywnym i …
… zależnym od kosztów produkcji, to czemu za głupie wydawało by się komiksy Spider-Mana trzeba zapłacić więcej niż za 100 sztuk śrubek z nierdzewnego metalu albo …

~Kamil
2008-12-30 18:39

Na mój prosty rozum cena obiektywna istnieje – to taka …
… cena, która nie zmusza mnie do kupna, ani nie powoduje, że towar zalega w magazynach.  Jeśli idę do sklepu i kupuję coś nie dlatego, że jest mi potrzebne tylko …

~marcinr
2008-12-30 19:33

Napisałeś "cena nie zmusza MNIE".. Dlaczego postulujesz, …
… że ta cena, która odpowiada Tobie będzie odpowiadać mnie ? Cena jest kwestią subiektywną. Zgadzam się natomiast co do wniosku: nie manipulować przy cenach. …

~sharkie
2008-12-30 21:53

{~Bacz} – libertarian – hahaha, to się panu udało!

~MZ
2008-12-30 21:17

Ja w kwestii formalnej. Cytuję: "Załóżmy, że przychodzi …
… kontrola i prosi sprzedawcę o matematyczne uzasadnienie wzrostu cen. I pytanie jest takie. Jak sprzedawca wytłumaczy wzrost ceny wody?" Hmmmm…., że tak oględnie …

~tapir
2008-12-30 22:02

Panie Januszu – jest plan. Niedawno pojawił się projekt …
… kolejnego budżetu. Może przy tej okazji da się stworzyć jakiś krótki, ale dobitny dokument streszczający i komentujący go? Chodzą mi po głowie dwie tabelki: …

~chrzanowski_tom…2009-01-01 13:34

0

Janusz Korwin-Mikke

Blog Janusza Korwin-Mikke

1865 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758