Bez kategorii
Like

Uwagi niepalącego liberała

23/08/2008
389 Wyświetlenia
0 Komentarze
53 minut czytania
no-cover

P.mec.Marek Derlatka, polemizując w „Rzplitej” z p.Łukaszem Warzechą okazał się kolejnym zwolennikiem faszyzmu: wystąpił w obronie forsowanego już za Hitlera zakazu palenia w knajpach. Trudno tu o dyskusje (i tak wiadomo, że ONI wygrają, bo ONI mają za sobą policję i Komisję Europejską) ale kilka punktów argumentacji p.Mecenasa zasługuje na podkreślenie — w tym zabawne petitio principii. Założenie Autora jest słuszne: „Wolność osoby niepalącej nie narusza w żaden sposób wolności palacza, wolność palacza zaś ewidentnie narusza wolność innych osób, zmuszając je do wdychania szkodliwego dymu”. Tak — ale tylko w miejscach, w których niepalący MUSI przebywać! Np. wolność p.Derlatki do jechania pociągiem ogranicza moją wolność zatrzymania się na przejeździe kolejowym (co zaszkodziłoby mi znacznie bardziej, niż wdychanie dymu…) – ale […]

0


P.mec.Marek Derlatka, polemizując w
Rzplitej” z p.Łukaszem Warzechą okazał się kolejnym
zwolennikiem faszyzmu: wystąpił w obronie forsowanego już za
Hitlera zakazu palenia w knajpach. Trudno tu o dyskusje (i tak
wiadomo, że ONI wygrają, bo ONI mają za sobą policję i Komisję
Europejską) ale kilka punktów argumentacji p.Mecenasa
zasługuje na podkreślenie — w tym zabawne petitio principii.

Założenie Autora jest słuszne:
Wolność osoby niepalącej nie narusza w żaden sposób
wolności palacza, wolność palacza zaś ewidentnie narusza wolność
innych osób, zmuszając je do wdychania szkodliwego dymu
”.
Tak — ale tylko w miejscach, w których niepalący MUSI
przebywać! Np. wolność p.Derlatki do jechania pociągiem
ogranicza moją wolność zatrzymania się na przejeździe kolejowym
(co zaszkodziłoby mi znacznie bardziej, niż wdychanie dymu…) –
ale mimo to nie protestujemy przeciwko temu ograniczeniu — bo nie
istnieje uzasadniona potrzeba parkowania akurat na przejeździe
akurat w czasie przejazdu pociągu.

Otóż dokładnie tak samo nie
istnieje potrzeba niepalącego przebywania akurat w tej knajpie, w
której ludzie sobie palą. Jeśli niepalący może swoją
potrzebę niewdychania dymu zaspokoić (np. w innej knajpie, czy
wagonie tramwajowym dla niepalących) — to nie ma powodu, by
ustawodawca w to ingerował. Knajpiarze — wiedząc, że istnieje
taka kategoria konsumentów — pootwierają knajpy dla
niepalących (lub wydzielą u siebie sale dla niepalących); i po
problemie.

Czym innym są np. urzędy państwowe,
w których obywatel musi się pojawiać. Tam zakaz palenia jest
oczywiście słuszny. Natomiast tam, gdzie instytucja prywatna ma
interes, by jak najwięcej klientów do niej przychodziło,
ingerencja ustawodawcy jest zbędna i szkodliwa.

Tu dochodzimy do wspomnianego błędu
ukrycia zasady. P.Mecenas pisze:

Prywatne lokale, bary, kawiarnie i
restauracje dostępne dla nieograniczonego kręgu osób pełnią
bowiem funkcję miejsc publicznych
”. Czyli: jeśli zabronię wstępu
pewnym kategoriom ludzi, to przestaną pełnić funkcję miejsc
publicznych — a więc mogę im tego zakazać!!

Otóż w prawie, panie Mecenasie,
nie powinno być szarej strefy: albo są to knajpy prywatne — albo
miejsca publiczne. Chęć traktowania prywatnych miejsc jako
publicznych jest typowa dla faszystów, socjalistów,
komunistów
i innych takich — bo ONI uwielbiają wtrącać
się w prywatne sprawy innych osób i zawłaszczać przestrzeń
prywatną. Zresztą w pewnym momencie zasłona „troski o dobro
niepalących” opada i p.Derlatka wyraźnie pokazuje się jako
przeciwnik liberalizmu: „Państwo ma nie tylko prawo, ale i
obowiązek chronić zdrowie swoich obywateli. Utrudnianie palenia
tytoniu może również wpłynąć na samych palaczy, którzy
zostaną zmuszeni do ograniczenia liczby wypalanych papierosów,
a tym samym uniknięcia negatywnych skutków palenia.
”. W
takim razie proponuję wprowadzić również przymus mycia
zębów.

P.Mecenas jest konsekwentny, pisze
bowiem: „Jeżeli chodzi o prowadzenie baru czy restauracji
zarejestrowanych jako lokale dostępne dla wszystkich, to zakaz
palenia jest uzasadniony
” i dalej: „Fakt, że mogę nie wpuścić
do domu osoby, która mi się nie podoba, nie oznacza, że ten
sam zakaz będzie skuteczny odnośnie do lokali gastronomicznych
dostępnych dla wszystkich
”. Otóż tu znów pojawia
się ten sam błąd petitio principii:Nie mogę wprowadzić
zakazu w lokalach dostępnych dla wszystkich” – a co to lokal
dostępny dla wszystkich
”? – taki, w którym nie
wprowadziłem jakiegoś zakazu…

P.Mecenas powołuje się tu na Art.32
Konstytucji — przezornie nie podając jego treści, jest on bowiem
kompletnie absurdalny. Brzmi tak: „Nikt nie może być
dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z
jakiejkolwiek przyczyny
”. Nie wiem, czy jedzenie obiadu w
restauracji to część życia „politycznego”, „społecznego”
czy „gospodarczego” – natomiast z całą pewnością na postawie
tego Artykułu dyrektor szkoły nie może odmówić
zatrudnienia pedofila, a właściciel kina napisać „Dozwolone od
lat 18.tu
”; dlatego artykuł ten jest martwy. Mogę zresztą
wyliczyć (bez przesady!) 50 artykułów Konstytucji
wskazujących jasno, że PT Ustawodawca nie miał pojęcia, jak
powinno wyglądać postanowienie prawne; Konstytucja napisana jest
nie po to, by działała — lecz by zamieścić tam deklaracje i
slogany spełniające warunki „politycznej poprawności”.
Dokładnie jak w Konstytucji „stalinowskiej” – z tym, że
„politycznie poprawne” było wtedy nieco (dokładnie: „nieco”)
co innego.

Jeszcze groźniej wygląda powołanie
się Autora na Kodeks Cywilny, gdzie pobrzmiewa echo „konieczności
realizacji Jedynie Słusznej Idei”: „Jednak art. 140 k.c.
stanowi, że właściciel może korzystać z rzeczy zgodnie ze
społeczno-gospodarczym przeznaczeniem swego prawa, w granicach
określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego
.”
(co może pozwolić Władzy np. na ograniczenia mi dostępu do
internetu — albo i długopisu, którym wypisuję paszkwile na
III Rzeczpospolitą) i dalej: „Torpedowanie samego pomysłu
wprowadzenia [zakazu palenia w knajpach] poprzez odwoływanie się do
konieczności ochrony wolności obywatelskiej może utrudnić
realizację słusznej idei [??? – tu powinno być: „jedynie
słusznej” – uw. JKM
]. Ograniczenia w korzystaniu z konstytucyjnych
wolności i praw mogą być ustanawiane, gdy są konieczne między
innymi dla ochrony zdrowia, wolności i praw innych osób —
art. 31 ust. 3 konstytucji
”. Jak udowodniłem powyżej takiej
konieczności, panie Mecenasie, nie ma.

Polacy na szczęście umieją głupie
Prawo (czy też prościej: „Lewo”) obchodzić — i sam p.Mecenas
podsunął nam świetny pomysł. Pisząc, że absolutnie należy
zakazać palenia w knajpach, dodał: „Oczywiście inaczej byłoby,
gdyby ktoś otworzył palarnię, a nie restaurację, wyraźnie
zawężając krąg ewentualnych gości
”.

Ponieważ, o ile wiem, przepisy nie
zabraniają podawania jedzenia i picia w palarniach — więc jeśli
naśladowcom Hitlera uda się wprowadzić taki zakaz, to prorokuję
burzliwy rozwój sieci palarni.

Nad swoją umieszczę szyld: „PALARNIA.
U nas tanio, smacznie i pożywnie!
”.

=====

PS.{~Lalu} otrzymał wyjaśnienia od
ŁebMistrza ze Stargardu: mają tam program wywąchujący spam, który
traktuje głosy zbyt częste (ponoć głosowaliście Państwo na R.R.
czasem i co sekunda!) jako szczególnie chytry spam generowany
z różnych adresów! I automatycznie usuwający te
głosy! Co, nawiasem pisząc, {~Lalu} uważa za usprawiedliwione.

W związku z tym dwie prośby:

1 — nie głosować zaraz po
zawieszeniu wpisu!

2 — wszyscy, którzy do tej
pory głosowali, powinni wysłać na adres:

webmaster@um.stargard.pl

zdecydowany protest. Proszę (w
zależności od swego temperamentu…) a to pogrozić oskarżeniem o
fałszerstwo, a to ładnie poprosić, a to wyjaśnień zażądać —
a w ogóle przekonać faceta, że jesteście Państwo żywymi
osobami, popierającymi śp.R.R — a nie maszynami!

I domagać się odpowiedzi. Jak mu
przyjdzie odpowiedzieć na kilkanaście tysięcy adresów…

(Dziś głosują tylko osoby o nazwiskach na
litery N lub O)

Komentarze:

PANIE JANUSZU, CO PAN SĄDZI O NAWIĄZANIU ULICZNEGO RAPERA …
… MEZO DO PANA W UTWORZE "CZOŁG", CYTUJĘ: "CHCĄ NA MNIE NAŁOŻYĆ EKSKOMUNIKĘ / MEZO – KONTROWERSYJNY JAK KORWIN-MIKKE". PRZYPOMINA, ŻE TEN ARTYSTA BRAŁ UDZIAŁ W …

~JIMSON
2008-08-23 22:31

ZAGADKA: Kilka lat temu pewien Pan(i) powiedział(a) …
… cyt."Polska w 2004 roku do Unii Europejskiej oczywiscie nie wejdzie". Kiedy weszla, to zaczal(zaczela) twierdzic ze nie ma jeszcze Unii Europejskiej tylko na razie …

~
2008-08-23 22:36

Doszły do mnie słuchy Januszku, że twoja partia ma …
… problemy finansowe, że nie stać was na reklamy w TV i na chleb. Jeżeli nie stać was na chleb, to czemu bułek nie jecie?

~Maria Antonina …2008-08-23 22:37

Maryśka! Już Ci mówiłem, że chodziło o ciastka, i nie NA …
… chleb ale CHLEBA.Twoja pusta główka tego nie jest w stanie pojąć?

~doberman UPRu
2008-08-23 23:32

Mundurki w szkołach a Palenie w pubach 05 października …
… 2007 napisał pan że "w szkolach panował przymus nie chodzenia w mundurkach. I p.Roman Giertych wyzwolil uczniów z tego przymusu." Odwracając kota ogonem, że do tej …

~Maveus
2008-08-24 13:44

http://wiadomosci.onet.pl/78150,21,2,pokaz.html

~VisionZ
2008-08-24 17:31

ZNOWU SPAM?  w jakich odstępach czasu wysyłać protesty do …
… łebmastera bo jeśli za dużo i za często tego będzie to uzna to znowu za maszynę spamującą…

~jul (UPioRek)
2008-08-24 18:36

FAJNIE BYLO W …
…  …

~???????????????…2008-08-24 22:55

Czy jeżeli otworzę knajpę 'tylko dla palących’ to będzie …
… ona wystarczająco niepubliczna by nie dotyczył jej zakaz palenia? Oczywiście potwierdzeniem, że ktoś pali będzie samo przejście przez próg, a czy ktoś jest …

~.
2008-08-24 23:32

Panie Jenuszu… ONI to Pana najblizsza rodzina i …
… otoczenie! ONI ukrywaja przed Panem prawde! Proszę to koniecznie przeczytac, kiedy nastepnym razem usłyszy Pan GLOSY: http://tiny.pl/gz19

~Życzliwy
2008-08-27 19:35

Nie dla psa kielbasa. Wachaj SDecki zadek "Korwinow" z …
… domu Mikke kundelku UPReku.

~jqa
2008-08-24 14:39

Powielanie wpisów/komentarzy wskazuje raczej, że …
… Autystyczka.

~tonite
2008-08-23 23:38

Odp. CKM jareK Ogarek.Inaczej przymuł.

~dr.Lecter
2008-08-23 23:41

Przecież nie trzeba podzielać czyichś poglądów , by być …
… kontrowersyjnym jak on, czyż nie?

~Khunag
2008-08-24 11:34

Jak wziął udział w kampanii? ponoć sdpl kupiło jedne jego …
… utwór i tyle

~ccc
2008-08-24 15:44

Hi Korwin…No wreszcie ten narcystyczny album usunolws. …
… Tak trzymaj a moze cos z ciebie wyrosnie

~obserwator
2008-08-23 22:32

On jeszcze sie musi pozbyc muchy, wprawic zeby i zaczesac …
… na lewo i bedzie git

~stylista
2008-08-23 22:39

Panie Januszu, dlaczego Pana rzekomego herbu Korwin nie …
… można uświadczyć w żadnym herbarzu jako przysługującego rodzinie Mikke?

~Wacław
2008-08-23 22:32

Herb Mikkego to wrona i ma poczatki w 1981 jak SD wspolnie …
… z PZPR uratowaly Polske od zaglady

~historyk
2008-08-23 22:44

Milcz parobku.

~mgr Kwachu
2008-08-24 11:40

Bo ONI sfalszowali herbarz.

~JE JKM
2008-08-24 11:43

http://liberalne.pl/

~xxxx
2008-08-23 22:40

Mikke to pijak,świr i demokrata..

~`
2008-08-23 22:51

pijak OK świr OK, ale DEMO*****??!! to już obraza!

~PolakUPR
2008-08-23 23:38

Świr na króla.i cesarza..nowy .Neron potrzebny od zaraz.

~`
2008-08-24 00:02

Problem w tym, że właściciele knajp boją się utraty …
… klientów, jeśli wprowadzą u siebie zakaz palenia. A to bzdura. Wystarczy odwiedzić puby w Londynie, Dublinie czy w Madrycie. Nie cierpią one na brak klientów. Ba, …

~aleksandra
2008-08-23 22:58

Ola! Siedź ty kobiecino w domu a nie szlajaj się po …
… knajpach. TO JA NIE MAM ZAMIARU PALIĆ W INNYM MIEJSCU NIŻ PIJĘ! Czy możesz to Ola zrozumieć. Poza tym masz swoje lata i nie nawijaj mi się w knajpie na oczy bo mi …

~antares
2008-08-23 23:31

obyś skisł razem ze swoim browarem. szacuneczku trochę!

~timiq
2008-08-24 22:58

Co za bzdura !! Wejdź sobie na business for sale.co.uk i …
… zobacz ile setek Pubów można kupić za marne funty. Wszystkie puby padają na ryj, cały sektor idioci zarzynają, tysiące miejsc pracy. Jeszcze w zeszłym roku jak …

~myślozbrodniarz
2008-08-23 23:39

Ola nie podniecaj się tak a co będziej jak dla twojego …
… dobra zakażą picia alkoholu w knajpach. Gdzie będziesz piła swoje drinki?

~borygo
2008-08-24 00:04

LUDZIE! Wysyłajcie @ do tego psychopaty ze Stargardu! ja …
… już mu pogroziłem prokuraturą w sprawie fałszerstwa!

~Polak
2008-08-23 23:03

zrobiłem podobnie, zażądałem też stanowczo  wyjaśnień .

~nn
2008-08-23 23:23

Nie ma to jak wierne pieski Mikkego,posłuszne swemu panu …
… czy tam monarsze,którego nie znają i o którym nie mają zielonego pojęcia kim naprawdę jest.

~`
2008-08-23 23:43

lepiej rządzić w niebie niż być sługą w piekle lewaku, a …
… czy ty już polałeś swojemu czerwonemu-panu do kieliszka? może pozwoli cię na zachowanie jakiś ochłapów z 101% podatku!

~pies Mikkiego
2008-08-23 23:49

U Mikkusia zwierzątka nie mają żadnych praw,bo to …
… rzeczy,myślę,że dla piesków takich jak ty nie ma wyjątku i litości.

~`
2008-08-23 23:58

My nie znamy pojęcia "prawo do …" bo jesteśmy wolnymi …
… ludźmi nie zwierzętami.

~borygo
2008-08-24 00:08

To nie masz prawa do pójścia do adwokata?Pomyliłeś prawo …
… do z wolnością od np.służby wojskowej,przymusu edukacji,ubezpieczeń.

~`
2008-08-24 00:22

Nie mam prawa Ciebie zabić bo to mi zabrania prawo. A czy …
… pujdę lub nie pujdę do adwokata to już prawu nic do tego.

~borygo
2008-08-24 18:51

wyjątków i litości nie powinno być dla nieudaczników …
… którym lewacy chcą dawać "świadczenia socjalne"

~HA HA HA
2008-08-24 00:09

Co to są nieudacznicy? można być nieudacznikiem nie z …
… własnej winy,np.niepełnosprawnym,lub stracić dom z powodu trąby powietrznej..

~`
2008-08-24 00:25

nieudacznikiem jest się zawsze ze swojej winy! i taki …
… niepełnosprawny i taki co mu trąba zniszczyła dom, nie-sprawny? a co to za kryterium? do roboty poszła won, w papierach albo w domu przy komputerze bo chyba na …

~Polak
2008-08-24 00:47

widać że g…o wiesz o życiu

~`
2008-08-24 01:38

Jak komuś trąba zniszczy dom i ma 3 dzieci,to ma …
… zdychać,bo mu państwo nie pomoże.Widać,że liberałowie chcą zrównać prawa ludzi i zwierząt,a zganiają na lewicę

~`
2008-08-24 01:41

Albo jak Nowak ukradnie Kowalskiemu telewizor,to niech …
… Kowalski placi podatki na policję co mi do tego,ja jestem liberał..

~`
2008-08-24 01:49

ja mu groziłem śmiercią, nie będzie jakiś majster pluł nam …
… w twarz

~zbychu
2008-08-24 01:04

A może przydałby ci się psychiatra? Mikkuś w tej sprawie …
… ci doradzi.

~`
2008-08-23 23:40

"Knajpiarze – wiedząc, że istnieje taka kategoria …
… konsumentów – pootwierają knajpy dla niepalących (lub wydzielą u siebie sale dla niepalących); i po problemie."  I tu spotykamy największy problem, który …

~pan palacz
2008-08-23 23:17

Jeśli same nie powstają to znaczy knajpiarze wiedzą iż …
… otwarcie takich im się nie opłaca. Nie wierzysz – weź pożyczkę i sam otwórz.

~antares
2008-08-23 23:33

Ja jako niepalący powiem tyle, że nie chodzę po knajpach …
… ponieważ we wszystkich knajpach wszędzie palą i nie można znaleźć miejsca gdzie można byłoby sobie wypić piwo i nie wdychać smrodu z papierosów. Do tego jeszcze …

~Roman
2008-08-23 23:46

To co piszesz jest czystą demagogią! Gdybyś miał rację w …
… większości lokali obowiązywałby zakaz palenia!

~bluke
2008-08-24 03:34

zgadzam sie z kazdym zdaniem tu napisanym i tez zawsze …
… byłem oburzony. jak mozna prywatnemu właścicielowi zakazać albo nakazać czy jego goście moga palic czy nie?? to jest szczyt durnoty

~lelele
2008-08-23 23:18

A litera J to już zniknęła z polskiego alfabetu? To kiedy …
… ja mam zagłosować, jak mam nazwisko na J?

jlv
2008-08-23 23:19

Przecież Mikkuś ma ci zamiar odebrać prawa wyborcze,bo …
… demokracja jest BEEE……………już swoje wygłosowałeś ludziu,a lud jest głupi,więc z czego się cieszysz?

~`
2008-08-23 23:54

Można odnieść wrażenie, że UPR szuka sobie "elektoratu" …
… wśród palaczy dokładnie na tej samej zasadzie, co SLD  (i inni lewacy) – pośród rozmaitych zboczeńców (którzy są również "dyskryminowani"). Coś Pan tak się uwziął …

~Zniesmaczony
2008-08-23 23:19

nie przesadza pan?? ja zatem proponuję testować wszystkich …
… czy mają nieświeży oddech oraz czy założyli dzisiaj świeżą bieliznę- inaczej won z autobusu!!!!!!   przecież to dla ich dobra nieprawdaż???             JKM ma …

~nn
2008-08-23 23:29

Panie, zastanów się Pan: gada Pan tak do mnie, jakbyśmy …
… żyli w liberalnym, czy wręcz libertariańskim państwie – i "oni" zabieraliby się dopiero za palaczy. Urząd Skarbowy chce mieć o Panu pełne dane, Sejm decyduje, …

~Zniesmaczony
2008-08-24 01:56

I jeszcze jedno: nie ma czegoś takiego, jak "potrzeba …
… niewdychania dymu". To jakieś erystyczne wykręcanie kota ogonem. Nałogowy palacz ma potrzebę wdychania smrodu – a niepalący NIE MA takiej potrzeby (a nie "ma …

~Zniesmaczony
2008-08-24 02:09

Idź sobie do knajpy dla niepalących, i nie truj d..y.

~paweł
2008-08-24 11:51

Tak? A gdzie jest ta knajpa dla niepalących, której …
… powstanie wymusił wolny rynek?

~Zniesmaczony
2008-08-24 15:53

chcesz reklamy? pełno takich np. we Wrocku, trzeba tylko …
… poszukać mniej niż dla palących ale jaki z tego wniosek? sklepów z gitarą też jest mniej niż z mlekiem…

~niepalący
2008-08-24 22:41

"to prorokuję burzliwy rozwój sieci palarni" i tu właśnie …
… sie jest PROBLEM, gdyż nie powstają

~w
2008-08-23 23:21

Bo jeszcze nie muszą . Ciężkiego masz Downa?

~antares
2008-08-23 23:35

Chłopaki, co bluzgacie na JKM-a… Zastanówcie się – po co …
… w ogóle to robicie? Myślicie, że czytając te wasze idiotyczne komentarze ktoś przestanie popierać UPR? No to się mylicie. Macie zbyt miałkie argumenty, które …

~kaban
2008-08-23 23:22

Tylko,że Mikkuś na tym blogu na poważne kontrargumenty …
… nigdy nie odpowiedział.Sam sobie zaprzecza chce wolności osobistej i monarchii jakby nie wiedział jak to w monarchiach było,Hitlera nazywa demokratą,kiedy był to …

~`
2008-08-23 23:49

Tu się z tobą zgodze, nigdy nie odpowiedział bo nie można …
… odpowiedzieć na coś czego nie ma lub niebyło.

~Szczęka z Ząbko…2008-08-24 08:22

Kiedyś komunista, z którym dyskutowałem też twierdził, że …
… restauracje, centra handlowe to miejsca publiczne i nie można nikogo "dyskryminować" itd. W tej rozmowie ukazał się sposób rozumowania czerwonych: im coś jest …

~Michał
2008-08-23 23:24

w ogóle jest tak (ONI tak rozumują), że jakakolwiek …
… prywatna firma jest po części  ICH!!!!    ,,czyli tez publiczna. US poczuwa się do ingerencji w wiele spraw i pobiera haracz  ale oczywiście odpowiedzialność i …

~mm
2008-08-23 23:33

To niech twój sąsiad otworzy sobie w prywatnym mieszkaniu …
… Agencję Towarzyską:) liberalizm to liberalizm.

~`
2008-08-23 23:51

a co w tym złego? ma do tego prawo!

~WOLAK!
2008-08-23 23:56

tak,a twoje dzieci będą się przyglądać

~`
2008-08-24 00:04

przyglądać czemu? chyba nie będą mu wchodziły do …
… mieszkania…

~WOLAK!
2008-08-24 00:10

a jak wejdą to nic im złego się nie stanie,bo chcącemu nie …
… dzieje się krzywda.Nie trzeba wchodzić do burdelu,żeby wiedzieć co to za miejsce zwłaszcza jak legalnie zarejestrowane.

~`
2008-08-24 00:28

Ale bardzo podobne jest myślenie typu "skoro większość to …
… robi – jest to normalne" (a im więcej tym normalniejsze). Trzeba "zresetować umysł" a wtedy być może dojdzie się do wniosku, że palenie wcale normalne nie jest, …

~Panaka
2008-08-24 02:42


… http://www.bankier.pl/wiadomosc/W-Chinach-jest-wiecej-wolnosci-niz-w-Europie-1820034.html kontra http://kuczynski.blogbank.pl/2008/08/21/credo-na-zakonczenie-lata/ pochwala wolnosci gospodarczej vs popieranie …

~KKK
2008-08-23 23:37

Paliłem 5 lat. Rzuciłem. Nie palę 2 tygodnie. Wstrętny …
… nałóg. Właściciel baru ma prawo nie wpuścić osoby w krótkich spodenkach tak samo jak ma prawo pozwolić wszystkim palić – ale sam na tym może stracić, bo ja jako …

~kanikuła
2008-08-23 23:58

o zsiadłym mleku. nie wiem czy istnieje przepis, ze nie …
… wolno sprzedawać mleka niepasteryzowanego. jeśłi jest to odgórnie zabronione, to rzeczywiście naruszona została nasza wolność. ale jeśli nie ma, a mleczarnie …

~timiq
2008-08-24 00:18

Kolejny kretynizm z tym paleniem,zajmują się tematami …
… zastępczymi,wiadomo po co…Kiedyś przebywając w Amsterdamie korzystałem z coffee shop-ów[czyli palarni haszyszu i marihuany,tej nazwy powinno się używać]do …

~Adam
2008-08-24 00:48

Po pierwsze na podstawie przepisu art. 193 kk mogę nie …
… wpuścić do mojego lokalu jak mam taką ochotę kogo chce, a mogę także wyrzucić z mojego lokalu kogą chcę. Po drugie istnieją lokale, których można wejść tylko …

~SO
2008-08-24 00:48

Panie Januszu. Dziękuję, za tę doskonałą argumentację. …
… Uważam się też za niepalącego liberała i prowadziłem podobną dyskusję z niepalącym faszystą i w końcu wymiękłem. Po tym wywodzie będę mógł zabrnąć dalej :)) A na …

~Beniamin
2008-08-24 00:52

Szanowny panie JKM. Pozwolę sobie zaprotestować… …
… przeciwko pańskiej retoryce. Resumując: ktoś używając programu spam-liftingowego wysyła setki głosów na R. Regana. Jak pan sam zauważył strona Stargardu blokuje IP …

~Lalu
2008-08-24 01:07

POPIERAM,ZGADZAM SIĘ CAŁKOWICIE.MIKKE JEST NAWIEDZONY.

~`
2008-08-24 01:51

Panie Januszu. Zgłaszanie protestu do administratora jest …
… deczko niepoważne. Ta sonda jest niby dla mieszkańców Stargardu :), więc protestowanie, że głos został usunięty przez osobę, jak się domyślam większość …

~Cedric
2008-08-24 01:14


… http://www.bankier.pl/wiadomosc/Grzegorz-Schetyna-rozpoczal-wizyte-w-Pekinie-1820028.html to Tusk nie pojechal bo to nie on rzadzi… kim jest ten Schetyna? razwiedka?

~KKK
2008-08-24 01:22

Doszło do tego, że w końcu przyjdzie mi się z Panem nie …
… zgodzić. Po pierwsze to, że "knajpiarze – wiedząc, że istnieje taka kategoria konsumentów – pootwierają knajpy dla niepalących" jest marzeniem ściętej …

~Panaka
2008-08-24 02:08

Szanowny "~Panaka".  Pozwolę sobie odpowiedzieć na Twój …
… post.  Ad. 1. Jeżeli uważasz, że istnieje duża potrzeba wśród społeczeństwa, by przebywać w knajpach dla niepalących, a knajp takowych nie ma, zatem proponuję Ci …

~Mseneka
2008-08-24 03:18

Oj, nie do końca. Przepraszam, że dopiero teraz …
… odpowiadam, ale mam ograniczony dostęp do komputera, może niedługo napiszę więcej, dziś tylko w skrócie: są rzeczy zabronione zarówno w miejscach publicznych jak i …

~Panaka
2008-09-05 00:25

Pani Mikke, proszę odnieść się do POWAŻNEGO zarzutu …
… http://antysocjal.blog.onet.pl/2,ID338478017,RS1,index.html

~sympatyk
2008-08-24 02:21

Moim zdaniem najsilniejszym argumentem ktory przemowi do …
… faszystowskich zwolennikow zakazow palenia w budynkach (jak w UK) restauracjach czy miejscach pracy sa badania przeprowadzone w Irlandi, ktora w tej glupocie …

~janek k
2008-08-24 03:15

zakaz palenia w knajpach i miejscach publicznych ma sens!! …
… ma sens w takim panstwie jakim jest RP, czyli w panstwie socjalistycznym. w ogole dziwie sie, ze nie ma jeszcze zamiaru wprowadzenia CALKOWITEGO I …

~rafi
2008-08-24 04:00

Przecież ten dym z papierosów nie znika ot tak sobie, z …
… tych knajp i tak którędyś wylatuje i przeciętni ludzie go i tak wdychać muszą – a jak już sam Pan napisał jest to ograniczenie naszej wolności.

~mrok
2008-08-24 06:28

Panie Januszu, co Pan na to – http://tiny.pl/8h7l …
… (http://wiadomosci.onet.pl/1812534,12,item.html) ? Watykan to jednak monarchia, ale większość "poddanych" króla-papieża to obywatele krajów demokratycznych.

~KKarol
2008-08-24 08:18

Panie Januszu, bo "oni" wiedzą lepiej co jest dobre a co …
… złe. Ostatnio np: Akcja pod patronatem UE (podobne prawnie nie istnieje) jedz rybę, a następnie w odstępie miesiąca czytam w nowinkach naukowych, Szwedzcy (jak …

~__Josek
2008-08-24 09:20

W tej sprawie całkowicie się z Panem zgadzam. Ciekawostka. …
… Niemieccy komentatorzy igrzysk w Pekinie wyliczyli, że gdyby sportowcy UE startowali jako państwo to zdobyliby najwięcej medali. Może w przyszłych igrzyskach …

~Gumba
2008-08-24 09:45

A dlaczego ulica R.Regana ?  Lepiej Friedmana.

~UPRf
2008-08-24 10:38

Lepiej rotbarda Friedman (milton ) to prawie jak …
… socjalista, chce finansować szkoły z podatków (tylko że wprowadza bon) , coś tam mówi o jakimś gwarantowanej kasie każdy powinien dostawać miesięcznie ileś tam złotych, …

~ccccc
2008-08-24 10:52

Dzień dobry [JKM}.

~Hodyn
2008-08-24 10:49

Panie Januszu – znalazlem niesamowite rewelacje dla mnie …
… jak sluzby specjalne UK, USA eliminuja przeciwnikow (doprowadzaja do samobujstwa, szalenstwa, chorob, smierci). Elektromagnetyczna kontrola.  …

~UPRf
2008-08-24 10:49

Zmuszanie mnie do opuszczenia ulubionego miejsca, badz …
… trucie przez wolna wole innego czlowieka jest w porzadku? On wybiera ja musze sie dostosowac. Nie musze chodzic tam gdzie pala? Czyli mam nie chodzic nigdzie?! …

~S
2008-08-24 11:13

Zakaz uważam jest sprawiedliwy , ponieważ sprawiedliwie …
… palący i niepalący mogą korzystać z knajpy i sprawiedliwie i palący i niepalący nie mogą palić. Nie mogą też żygać , pluć strzelać /na przykład do pianisty/ …

~marlena55
2008-08-24 11:25

chodzi o to, KTO wprowadza taki zakaz. jesli robi to …
… prywatny wlasciciel prywatnej kawiarni, to wszystko jest w porzadku. jego lokal jest jak Twoj dom, gdzie mozesz miec dowolne zyczenia wobec swych gosci. jesli jemu …

~Metzgerwein
2008-08-24 15:21

Wobec tego jak to się ma w przypadku prywatnych zakładów …
… medycznych, sklepów, fryzjerów, przedszkoli, żłobków , domów opieki na ten przykład?

~marlena55
2008-08-24 19:21

Trochę nie na temat, ale to trzeba obejrzeć! Świetny …
… artysta i świetny utwór!

~martinlechowicz…2008-08-24 11:35

http://tiny.pl/23ww

~bAbcia wita
2008-08-24 11:40

Ostatnio byłem w Irlandii. Tam jak wiadomo jest zakaz …
… palenia w knajpach. Okazało się, że zupełnie to Irlandczykom nie przeszkadza. Wprost przeciwnie, powstało dużo nowych pubów. Klienci wychodzą z piwem na zewnątrz na …

~http://antykler…2008-08-24 11:41

Acha, jeszcze jedno. W Polsce od jakiegoś czasu prowadzona …
… jest kampania "Lokal bez papierosa" (http://www.lokalbezpapierosa.pl/). Ma już znaczne sukcesy, bo ponad 400 knajpek jest już zadeklarowanych. I to jest …

~http://antykler…2008-08-24 11:43

W Polsce obowiązuje prawo pozwalające radom miast …
… wyznaczyć ulice, na których nie wolno jawnie popijać np. piwa. Rady pozostawiają wolne tylko zaułki na peryferiach i tym sposobem na obszarze całego miasta jest …

~tonite
2008-08-24 21:00

Nie po to żeśmy robiliśmy bełkotliwą konstytucję, żeby …
… teraz z niej nie wywodzić rozmaitych za- a nawet przeciw – interpretacji. Robota w Trybunale Konstytucyjnym, to dopiero fucha! Taka: never ending story :-)))))) …

~skeleton
2008-08-24 11:48

Pytanie – dlaczego do knajp i innych tego typu przybytków …
… chodzi więcej osób palących, niż niepalących ? Bo gdyby było inaczej to nie było by tematu. Możliwe odpowiedzi: 1. bo pobyt osób palących odstrasza osoby …

~An
2008-08-24 11:49

mail z um w stargardzie Szanowni Panstwo Odpowiadam tylko …
… na czesc Panstwa adresow mailowych i od razu prosze o przekazanie tej informacji osoba zainteresowanym (mailem lub na forach) Bardzo mi przykro, ze uzywaja …

~md 🙂
2008-08-24 11:59

Wygląda na to, że na blogu – jak w życiu – istnieje grupa …
… ludzi święcie wierzących w normujący, rozbudowany system nakazów i zakazów. System funkcjonujący w oderwaniu od realu, i jawnie nim gardzący. A potem to zacne …

~question
2008-08-24 12:06

P.mec.Marek Derlatka to nawiedzony cymbał albo wziął kasę …
… za te brednie. Jeżeli wziął kasę, to mogę to jeszcze zrozumieć. Ale jeśli jest nawiedzony to staje sie niebezpieczny.

~Doktorh
2008-08-24 12:10

Wolność DO?! Przecież sam Pan temu zaprzeczał…

~Pablo
2008-08-24 12:17

Derlatka coś mi mówi to nazwisko. Jeden Pan tj Andrzej  …
… Derlatka chyba podobnie jak Pan mieszka w Józefowie i jest/był oficerem wywiadu.

~lole
2008-08-24 12:21

Pytanie: czy ci cholerni jajogłowi zawsze muszą dzielić …
… włos na czworo? Odpowiedź: muszą, to racja ich bytu. Inna rzecz, że jakoś dziwnie często są lewicujący i polit-poprawni. To samo z (nie)paleniem. Taki gościu …

~t-34
2008-08-24 12:30

Browo p. Januszu, mnie też wkurza, że moje omnipotetne …
… państwo pozoruje troskę o obywatela mnożeniem nakazów i zakazów (ustawy na każdy klopot), gdy tymczsem wystarczy uznać zdolność do samodzielnego myślenia …

~folt37
2008-08-24 12:31

dobre o Walesie … i wolnosci : polimeryki.blogspot.com

~searcher
2008-08-24 12:36

gdyby knajpa była miejscem publicznym nie można by było w …
… niej spożywać alkoholu.

~js32015
2008-08-24 12:40

Pewnych rzeczy zabrania się czasem ze względów …
… zdrowotnych. Nie po to, by utrudnić komukolwiek życie. Wychodząc z moim palącymi znajomymi (bo czy mam zerwać znajomość tylko dlatego, że im nie udało się jeszcze rzucić?) …

~oho!
2008-08-24 12:40

Ja namiętny palacz szanuje prawo i nie palę tam gdzie …
… prawo zabrania, a nawet więcej, nie palę tam gdzie moim zdaniem nie wypada, ale jestem także wrogiem wszelkich pojazdów spalinowych i nie używam samochodu w związku …

~szah
2008-08-24 12:54

I JESZCZE TO CHCA ZROBIC Search: EU Olympic team An …
… international organisation’s calls for a European Union Olympic team have been described as "bonkers". The Young European Federalists claimed the 27 EU states would …

~strzelbka
2008-08-24 13:00

Panie JKM – gdzie można sprawdzić pański akt chrztu oraz …
… pana drzewo genealogiczne? Chcę mieć dowód, że to prawdziwe nazwisko. Prawda się zawsze obroni, więc chyba nie będzie sie pan czuł urażony?

~MJ
2008-08-24 13:13

Co do zakazu palenia w prywatnych barach i kawiarniach – …
… absolutna zgoda, jest o on w oczywistny sposób idiotyczny. Natomiast jeśli chodzi o zakaz palenia na przystankach komunikacji MIEJSKIEJ(któremu także, o ile …

~a
2008-08-24 13:18

Byłam niedawno w GB i zaskoczyła mnie ogromna ilość …
… palaczy na ulicach, co być może jest potwierdzeniem zasady, że zakazany owoc smakuje lepiej. Znajomi twierdzili, że przywożą sobie papierosy z Europy Wschodniej (bo u …

~Ivy
2008-08-24 13:30

Warto poczytać: http://biznes.onet.pl/7,1503745,prasa.html

~Marek
2008-08-24 13:34

http://biznes.onet.pl/7,1503745,prasa.html

~Marek
2008-08-24 13:35

Ja namiętny śmierdzący palacz żądam od śmierdzących …
… zmotoryzowanych ochrony mojego zdrowia na przejściach dla pieszych, które jest naszym wspólnym terenem gdzie się spotykamy, więc jest miejscem publicznym tak samo jak …

~szah
2008-08-24 13:44

Mundurki w szkołach a Palenie w pubach 05 października …
… 2007 napisał pan że "w szkolach panował przymus nie chodzenia w mundurkach. I p.Roman Giertych wyzwolil uczniów z tego przymusu." Odwracając kota ogonem, że do tej …

~Maveus
2008-08-24 13:45

Pomijając już rdzeń dyskusji i wraz z nim wszelkiego typu …
… argumenty warto przyjrzeć się temu, jak sprawa wygląda po wprowadzeniu owych obostrzeń. Otóż zarówno w Irlandii jak i Anglii, gdzie ów zakaz obowiązuje, …

~mich
2008-08-24 13:51

"Szanowni Panstwo Odpowiadam tylko na czesc Panstwa …
… adresow mailowych i od razu prosze o przekazanie tej informacji osoba zainteresowanym (mailem lub na forach) Bardzo mi przykro, ze uzywaja Panstwo slow: falszerstwo, …

~Mariusz
2008-08-24 14:35

to samo dostałem 😀

~Mati
2008-08-24 17:02

Czyli wszystkie (np.100 albo 200) głosy z podsieci …
… 192.168.1.* sieci 195.150.77.* zostaną zaliczone do sfałszowanych/spamowych.

~dr.Lecter
2008-08-24 18:07

Szanowny Panie! Znalazłem kiedyś taką wypowiedź Franka …
… Zappy szperając w starych gazetach. Oto ona: ,,Zdesperowani idioci na wysokich stanowiskach znani są na całym świecie z tego, że wprowadzają najbardziej odrażające …

~Wiktor Horst
2008-08-24 14:44

JKM i petitio principii:"zarówno JE Jerzy W.Bush, jak i JE …
… Wiktor Ashe, jak i cała kupa zarówno Republikańskich, jak i Demokratycznych polityków (z p.Janem Kerrym, na przykład!) – to członkowie super-tajnego …

~vate
2008-08-24 15:32

Motto Stefan "Kisiel" Kisielewski Powodem zamieszania z …
… paleniem jest penalizacja zastrzelania palacza.

~Grzegorz Rossa.
2008-08-24 16:12


… http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/wydarzenia/889426.html Panie Januszu ciekawa sprawa coś w tym kraju z tym wolnym rynkiem musi być 🙂

~Szczęka z Ząbko…2008-08-24 17:54

tresura psów niewolników trwa/(Dziś głosują tylko osoby o …
… nazwiskach na litery N lub O) JKM (22:18) /mówi wam to coś?

~anarchiowróc
2008-08-24 17:59

psy pawlowa najedzone?

~anarchionastań
2008-08-24 18:01

GLOS Z CHICAGO. W TYM WLASNIE MIESCIE WPROWADZONO ZAKAZ …
… PALENIA W KNAJPACH. I CO SIE STALO…. DO BAROW ZACZELO PRZYCHODZIC JESZCZE WIECEJ LUDZI. BO NIEPALACZE I ASTMATYCY WKONCU MOGLI NAPIC SIE PIWKA BEZ DYMU. A …

~Parkins
2008-08-24 18:02

a to od serca i rozumu/ …
… http://www.wolfpunk.most.org.pl/wst-an.htm

~anarchostan
2008-08-24 18:05

Słowo "Anarchia" Słowo "anarchia" zawsze używano dla …
… określenia nieporządku i chaosu. Podobnie jest i dzisiaj; "anarchia" w tym znaczeniu wykorzystywana jest przez politycznych przeciwników, by zaszkodzić idei i …

~oaoaoa
2008-08-24 18:14

KTO udowodnił,że tytoń szkodzi?KTO/?w moim ogródku sa  osy …
… i szerszenie,mnie nie gryzą/a więc KTO ci wmówil banał szkodzi?przypalam na twa świadomość/zacznij myśleć/

~anarchostan
2008-08-24 18:30

Nie no, znowu jeden z lepszych wpisów. A z tymi literami …
… to prowokacja?

~Quester
2008-08-24 19:29

GENIALNY artykuł. P.mec.Marek Derlatka zmiażdżony.

~pafnucy
2008-08-24 19:37

W mojej knajpie można wszystko robić jak komuś coś nie …
… pasuje to musi sobie innej knajpy poszukać.

~Hodyn
2008-08-24 19:40

"Słowacki rząd zatwierdził nowelizację prawa karnego …
… pozwalającą skazać nieuczciwego handlowca na karę od sześciu miesięcy do dziesięciu lat więzienia. Wystarczy, że w sposób nieuzasadniony podwyższy ceny sprzedawanych …

~ciekawy
2008-08-24 19:49

Najprosciej byłoby, aby PAŃSTWO wprowadziło zakaz …
… sprzedaży papierosów, bo skoro szkodzą to po co pozwala je sprzedawać? Jakaś konsekwencja byłaby zwykłą przyzwoitością we wprowadzaniu takich i owakich zakazów. Dobrze …

~julka
2008-08-24 20:13

Ależ do tego dążą!

~Szczęka z Ząbko…2008-08-24 21:20

Szanowny Panie Januszu, ależ nikt nie zabrania i nie może …
… zabronić wstępu palaczom do dowolnego "ogólnie dostępnego" lokalu (w sensie nie na imprezę prywatną) – chodzi tylko, aby zabronić ludziom w nich palić. A to już …

~bard
2008-08-24 20:26

w MOJEJ KNAJPIE – Panie Januszu, nurtuje mnie pewna mysl. …
… Otóz, ja równiez uwazam, ze własciciel knajpy ma prawo w niej : nie obsłuzyc Murzyna, nie podac piwa Francuzowi czy Eskimosowi (w UE juz skazano we Francji …

~leih.
2008-08-24 21:12

Myslę, że postawienie na sprzedaż w knajpce narkotyków, …
… broni i usług prosytutek natychmiast spowodowałoby, że z 70% normalnych klientów z Twojej knajpki by pouciekało! I tą utratę cennej klienteli trudno byłoby …

~GrexX
2008-08-24 22:00

ale ja NIE pytam co jest wlasciwe a co nie (i wiem Co jest …
… wlasciwe bo prowadzilem knajpę i pracowałem w niej kilka lat!) – chodzi mi o to, CO jest granicą, nie wnikam w morale etyke, co dobre a co nie – co mozna a …

~leih.
2008-08-24 22:36

A czy handel bronią MOZE Tak się wtrące pytanie co prawda …
… nie do mnie ale ponieważ mogę skomentować; Handel: jeżeli właściciel ma zezwolenie to tak, ale od tego są inne punkty. ad. gwałty i pobicicia: Granicy niema, …

~Szczęka z Ząbko…2008-08-24 22:39

Domyślam się zapewne jakie jest zdanie JKM nt. koguciej …
… zaczepności L. Kaczyńskiego względem Rosji. Pytanie nasuwa się następujące: czy jest on człowiekiem z urojeniami psychicznymi czy też działajacym w interesie np. …

~MichaŁŁ3
2008-08-24 21:53

Znakomita analiza,Brawo!! bez pytań.

~korn
2008-08-24 21:56

!!! głosowanie nad nazwą dla ronda w stargardzie także na …
… stronie głosu szczecińskiego  http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/section?Category=STARGARD

~Krzysztoff
2008-08-24 22:04

Prywatne pieniadze w New Hampshire (USA). …
… http://www.myspace.com/AnarchoJesseLabor

~swiatlo
2008-08-24 22:51

Szanowny p. Mikke. Gdy gościł pan ostatni raz w programie …
… "Młodzież kontra…czyli pod ostrzałem" w TVP, tłumaczył pan jednemu młodemu człowiekowi z partii lewicowej, że nie ma wolności do czegoś, że wolność jest …

~Obserwator
2008-08-24 22:53

a gzie wątel//?bo sensu ,brak …

~aoaoaoa
2008-08-24 23:45

kocham was muślicviele/za chwile was ZJEM/

~poludzkuanarcis…2008-08-24 23:52

a morze jaśniej/   …
… http://www.logonia.org/archiwalia/passwd/ed6/joga1-2.htm /houk

~zafriko
2008-08-25 00:06

Istnieje jeszcze jeden argument "za" zakazem palenia. …
… Pierwsza sprawa – dlaczego moja wolność do nie wdychania dymu na ulicy zmienia się w niewolę do wdychania w restauracji? A gdyby kelnerka zaczęła mnie całować w …

~Aelita
2008-08-25 09:24

Panie Januszu, Zgodnie z Pana sugestią wysłałem odpowiedni …
… protest następującej treści: "Szanowni Państwo, Zgodnie z Państwa propozycją zawartą na stronie: http://www.stargard.pl/index.php?idg=glowna w odpowiednim …

~Artur
2008-08-25 11:04

Wolność to pojęcie relatywne. Mam  ciężką astme. Tak więc …
… Bardzo się cieszę z zakazu niepalenia. W Westfalii właśnie ten zakaz został wprowadzonyi pierwszy raz od długieeeeego czasu mogłam wreszcie wejść do klubu.

~Aga
2008-08-25 11:13

… nakazu niepalenia;)

~aga
2008-08-25 11:16

Miał Pan rację, że 70 lat temu Luxtorpeda była szybsza od …
… dzisiejszych pociągów:  http://www.rp.pl/artykul/61991,180130_W_pogoni_za_luxtorpeda.html

~M
2008-08-25 11:18

Chyba po raz pierwszy sie nie zgodze.  Tzn teoretycznie …
… jak najbardziej, ale mi sie bardzo podoba zakaz palenia w Irlandii, moze to i egoistyczne podejscie…  Poza tym kazda knajpa ma wydzielone miejsce do palenia, …

~zgAGA
2008-08-25 11:27

JKM, wszystko to ładnie i pięknie wyłożone. Trzyma sie …
… kupy i do człowieka normalnego napewno przemawia. Co jednak z tego, skoro różne eurolewactwo ma argumenty dokładnie tam, gdzie Pan ma ich? Tu nie chodzi o to, żeby …

~Nicpoń
2008-08-25 12:49

"Otóż dokładnie tak samo nie istnieje potrzeba niepalącego …
… przebywania akurat w tej knajpie, w której ludzie sobie palą." Otóż problem polega na tym, że każdy palacz to, oprócz tego, że niepełny człowiek, to jeszcze …

~Jacek zarazek
2008-08-25 18:48

Wielki błąd w myśleniu Panie Januszu, które podobno jest …
… Pana mocną stroną. Sam jestem osobą niepalącą i zwolennikiem zakazu palenia i w miejscach publicnych i poza nimi. Muszę powiedzieć, że po przeczytaniu Pana wpisu …

~olof_1967
2008-08-26 20:37

0

Janusz Korwin-Mikke

Blog Janusza Korwin-Mikke

1865 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758