23052017Nowości:
   |    Rejestracja

Zdrowa dieta dla zdrowego serca


Mądra, a więc odpowiednio zbilansowana i różnorodna dieta ma ogromny wpływ nie tylko na nasze samopoczucie i wygląd, ale przede wszystkim zdrowie organizmu i serca. Nie jest tajemnicą, że zdrowa dieta to zdrowe serce. Istotne jest nie tylko to, co jemy ale także w jakich ilościach, proporcjach i porach dnia spożywamy codzienne posiłki. Wbrew pozorom zdrowa dieta dla serca to nie do końca ta pozbawiona tłuszczu, albowiem niektóre tłuszcze (jak Omega-3 i Omega-6) są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jest kilka złotych zasad, o których należy pamiętać planując codzienne menu. Oto niektóre z nich:


Po pierwsze: owoce i warzywa

To, czego absolutnie nie może zabraknąć w diecie dla serca to kolorowe warzywa (w nieograniczonych ilościach) i owoce (maksymalnie dwie porcje dziennie). Zarówno warzywa, jak i owoce są bogatym źródłem witamin, minerałów i przeciwutleniaczy: beta-karotenu, witaminy C i E, flawonoidów. Zawierają dużą ilość błonnika pokarmowego, który wychwytuje cząstki cholesterolu z pożywienia i zapobiega ich wchłanianiu. Poza tym unieszkodliwiają wolne rodniki tlenowe, działają przeciwmiażdżycowo, a do tego są małokaloryczne. Przed uszkodzeniem naczyń krwionośnych chronią głównie warzywa pomarańczowe: dynia, marchew i cukinia, a także ciemnozielone warzywa liściaste: szpinak, sałata, jarmuż, natka pietruszki. W codziennej diecie warto uwzględnić owoce i warzywa bogate w witaminę C. Najwięcej znajdziemy jej w owocach jagodowych, grejpfrutach, pomidorach i brokułach.

Po drugie: produkty pełnoziarniste i kwasy tłuszczowe Omega 3

Produkty pełnoziarniste to najlepsze źródło błonnika pokarmowego i składników odżywczych, które pomagają regulować ciśnienie krwi. Z bogatej listy produktów warto sięgać po pełnoziarniste chleby, otręby owsiane, płatki zbożowe, razowe makarony i ciemny ryż.

Zamiast nasyconych kwasów tłuszczowych (zwłaszcza pochodzenia zwierzęcego), które odpowiedzialne są za podwyższony poziom cholesterolu, miażdżycę i zawał serca, należy wybierać wspomniane wcześniej kwasy Omega 3 i Omega 6. Źródłem tych pierwszych są głównie tłuste ryby: łosoś, makrela, tuńczyk, sardynki oraz oleje roślinne: lniany, rzepakowy, sojowy. Omega 3 nie brakuje także w nasionach soi i orzechach włoskich. Źródłem tych drugich z kolei są oleje: słonecznikowy, kukurydziany, z nasion winogron, kokosowy i sezamowy.

Kwasy Omega 3 znajdziemy również w niektórych suplementach diety. Osobom, które nie przepadają za rybami czy wyżej wymienionymi olejami poleca się przyjmowanie MEGARED KRILL OIL – niezwykle bogatego źródła niezbędnych dla zdrowia serca kwasów Omega 3. Produkty MEGARED w postaci małych i łatwych do połknięcia kapsułek nie posiadają rybiego zapachu i posmaku, a do tego wyróżniają się wyjątkowo łatwą przyswajalnością.

Po trzecie: umiarkowana ilość soli i cukru

Samo spożycie cukru może i nie ma bezpośredniego wpływu na choroby sercowo-naczyniowe, jednakże powoduje problemy z nadwagą i otyłością, a te z kolei zwiększają ryzyko zawału serca.

Zbyt duże spożycie soli z kolei jest ściśle związane z nadciśnieniem. Dzienna dawka dla dorosłego człowieka nie powinna przekraczać 5 g, a więc jednej łyżeczki. Zamiast więc soli, w kuchennych szaleństwach należy używać suszonych ziół, jak: bazylia, tymianek, zioła prowansalskie, oregano. Z codziennego menu należy wyeliminować przekąski typu krakersy, paluszki czy chipsy, które są źródłem soli.

Po czwarte: odpowiednia ilość płynów

Płyny rozrzedzają krew, dlatego tak ważne jest przyjmowanie ich w ilości od 1,5 do 3 litrów dziennie. Oprócz wody, która powinna stanowić podstawę, warto wybierać czarną i zieloną herbatę (cenne źródło antyoksydantów), świeże soki (najlepiej z aronii lub czerwonych winogron) oraz herbatki ziołowe. Unikać jak ognia należy napojów słodkich, gazowanych i sztucznie dosładzanych.

Więcej informacji dotyczących zdrowej diety, wpływającej na zdrowie serca można znaleźć na stroniehttp://www.wybierzmegared.pl/porady-dla-zdrowia-serca/10-produktow,-ktore-twoje-serce-pokocha/

Napisane przez:

Kontakt: kampanieonline

 

Podziel się z innymi

Polecane artykuły

Ilość komentarzy: 4 dla artykułu "Zdrowa dieta dla zdrowego serca"

  1. krzysztof pisze:

    Ale jaja stawiam dolary przeciw orzechom ze wlasciciel 3obiegu
    Dokladnie na takiej diecie sie „przejechal”(nothing personal Mr TP)

    Chcesz byc zdrowy wydrukuj sobie ten artykul i postepuj dokladnie
    Odwrotnie.

    DOzdrowka

  2. kanton pisze:

    Popieram w całej rozciągłości. Ważne jest aby nie łączyć cukrów z tłuszczami. Na własnym organiżmie tranuję własną koncepcję cholesterolu i pochodne z tym związane sprawy jak nadciśnienie tętnicze.
    Od trzech miesięcy nie biorę tabletek na nadciśnienie. Tabletki te brałem pięć lat.
    Mniej więcej co miesiąc wykonuję lipidogram. Wychodzi calkiem przyzwoicie. Pozdrawiam.

  3. Irek pisze:

    Poczytać.

    He he, cholesterol.
    Ano prawda o cholesterorze jest dokładnie taka jak to przedstawia krzysztof powyżej :)
    Do diety zbilansowanej to trzeba mieć zdrowie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nie ma zdrowia tzn nie ma wystarczającej ilości cholesterolu moi drodzy BO CHOLESTEROL TO ZDROWIE !!!!!!!!
    KTO W TO NIE WIERZY to ma braki w ilości SYNAPS
    Poczytać warto :)

  4. Teresa pisze:

    Kwasy omega 3 mają zbawienny wpływ na organizm, od jakiegoś czasu dowodem na to jest moje zdrowie. Od czasu jak zaczęłam podupadać na zdrowiu biorę z polecenia Gold Omega 3 i porównując samopoczucie i stan zdrowia do roku poprzedniego, jest wręcz świetnie i zdecydowanie mogę potwierdzić, że kwasy omega 3 bają bardzo dobry wpływ na ciśnienie i cholesterol.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

 

233570