28072017Nowości:
   |    Rejestracja

Wystartowały zagraniczne biura handlowe


Polska Agencja Inwestycji i Handlu otwiera biuro w Stanach Zjednoczonych. Od wczoraj jest to pierwsze z sieci przedstawicielstw, które mają wspierać polskich przedsiębiorców w inwestycjach i działalności na rynkach zagranicznych.


093932_620

Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) Agencji to nowo otwierana sieć przedstawicielstw, których zadaniem jest wspieranie eksportu oraz inwestycji polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, jak również przyciąganie inwestorów do Polski. Siedziba pierwszego amerykańskiego oddziału Agencji mieści się w Rocket Space (180 Sansome Street, San Francisco, 94104) – jednym z najbardziej zaawansowanych i rozpoznawanych akceleratorów biznesowych na świecie.

Stany Zjednoczone to jeden z głównych partnerów handlowych Polski. Podczas ceremonii otwarcia ZBH wiceminister Kościński poinformował, że Polska cieszy się coraz większym zainteresowaniem amerykańskich inwestorów działających w takich sektorach jak inwestycje, badania i rozwój, centra biznesowe, usługi IT / ICT, motoryzacja, lotnictwo, energetyka i nowe technologie.

– Jestem przekonany, że działalność nowego biura Polskiej Agencji  Inwestycji i Handlu w San Francisco przyczyni się do wzmocnienia powiązań biznesowych między Polską a Stanami Zjednoczonymi – mówi Tadeusz Kościński.

Biuro w San Francisco promuje oraz wspiera polskie firmy zainteresowane rynkiem amerykańskim, kładąc nacisk na wykorzystanie potencjału Doliny Krzemowej – globalnego hubu rozwijania startupów, światowego centrum innowacji, technologii i przedsiębiorczości, siedziby największych gigantów technologicznych takich jak Apple, Google czy Facebook. To tam przedsiębiorcy z całego świata pozyskują ogromne dofinansowanie na rozwijanie swoich projektów, budują sieć kontaktów, korzystają z praktyk i doświadczenia najbardziej doświadczonych mentorów.

– Priorytetem było dla nas otwarcie jednej z pierwszych zagranicznych placówek Agencji właśnie w San Francisco. Polskie firmy muszą mieć łatwy dostęp do innowacyjnego centrum Stanów Zjednoczonych – zaznacza prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Tomasz Pisula.

Zakres działalności biura obejmuje między innymi współtworzenie kontaktów z lokalnymi firmami i instytucjami, umożliwienie dostępu do najpotężniejszego kapitału inwestycyjnego na świecie, stworzenie scentralizowanego systemu informacji oraz wsparcia potrzebnego do wejścia na rynek.

– Biuro udziela informacji odnośnie rynku oraz podstawowych regulacji prawnych, wyszukuje potencjalnych partnerów biznesowych, organizuje misje gospodarcze, spotkania i szkolenia, jak również aktywnie wyszukuje możliwości pojawiające się w związku z targami czy zapotrzebowaniem na usługi i produkty. Istotą działania biura jest przede wszystkim praktyczna, konkretna pomoc, tak aby odpowiadać na realne zapotrzebowania ze strony polskich firm – podkreśla manager biura Maja Kieturakis.

Biuro, według organizatorów,  działa jak lądowisko dla polskich firm, które stawiają pierwsze kroki na rynku amerykańskim i hala odlotów dla firm amerykańskich zainteresowanych inwestycjami w Polsce.

W przeddzień otwarcia biura, minister Kościński i prezes Pisula spotkali się z Edem Lee, burmistrzem miasta San Francisco oraz Stephanem Crawfordem, szefem stanowego biura US Commercial Service dziękując im za dotychczasowe wsparcie w promocji biura. Wiceminister zaoferował jednocześnie gotowość polskich władz do dalszej współpracy w budowaniu silnej marki polskiego biznesu w Dolinie Krzemowej. Delegacja odwiedziła również siedzibę Google i US Commercial Service San Francisco.

Docelowo PAIH planuje powołanie ok. 70 biur w krajach o największym potencjale rozwojowym dla polskich firm. W ostatnich miesiącach udało się uruchomić ZBH w Ho Chi Minh City, Nairobi, Szanghaju, Singapurze i Teheranie. Zagraniczne Biuro Handlowe w San Francisco na rynku amerykański funkcjonuje pod brandem „PolishHub”.

Napisane przez:


 

Podziel się z innymi

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

 

302291