19102017Nowości:
   |    Rejestracja

Wielka kontrola mediów. Czy jest koncentracja?


Rynek reklamowy, prasy, drukarni, platform internetowych, płatnej telewizji i dostarczania internetu pod lupą urzędu antymonopolowego – UOKiK prowadzi już sześć badań w sprawie rynku mediów.


TV-screen-wall_789_348_70_s

Najnowsze dotyczy rynku reklamowego i ma określić jego stopień koncentracji i strukturę. W tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów szczególnie przygląda się rynkowi mediów.

– Prowadzimy już sześć analiz rynku dotyczących mediów. M.in. sprawdzamy relacje między wydawcami prasy a kolporterami, analizujemy również stopień koncentracji drukarni prasowych. Chcemy wiedzieć, jaka sytuacja panuje na rynku medialnym, czy jakieś spółki nie nadużywają pozycji dominującej oraz, czy nie dochodzi do zakłócania konkurencji – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Najnowsze badanie dotyczy rynku reklamowego. – Z sygnałów, które otrzymujemy, wynika, że w niektórych segmentach w tej branży może występować duża koncentracja, co może prowadzić do zakłóceń konkurencji. W pierwszej kolejności sprawdzimy rynek reklamy telewizyjnej – dodaje Niechciał.

Badania rynku dostarczają informacji o tym, jak wygląda dany sektor, jaki jest stopień koncentracji i stan konkurencji. Urząd wysyła wytypowanym przedsiębiorcom ankiety ze szczegółowymi pytaniami. To informacje „z pierwszej ręki”, od spółek, które najlepiej znają daną branżę, dlatego badania rynku są bardzo ważne dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorcy mogą w swoich odpowiedziach przedstawić problemy, z którymi się spotykają, i przekazać inne spostrzeżenia. Dzięki nim możemy zareagować na nieprawidłowości – np. wtedy, gdyby okazało się, że jeden z przedsiębiorców nadużywa swojej pozycji dominującej, albo gdyby transakcja dotycząca przejęcia jakiejś spółki mogłaby istotnie ograniczyć konkurencję.

Napisane przez:


 

Podziel się z innymi

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

 

310149