30052017Nowości:
   |    Rejestracja

Polacy w finale Hyperloop


Hyper Poland University Team, którego trzon tworzą studenci Politechniki Warszawskiej i Politechniki Wrocławskiej zbiera fundusze na budowę ultraszybkiej kapsuły. Weźmie ona udział w finale międzynarodowego konkursu firmy SpaceX inspirowanego przez Elona Muska.


Hyper-Poland-chce-zbudowac-pierwszy-polski-prototyp-kapsuly-Hyperloop

Zawody Hyperloop Pod Competition mają wyłonić najlepszą akademicką konstrukcję kapsuły Hyperloop, która w przyszłości umożliwi podróżowanie z prędkością ok. 1 000 km/h. Zespół Hyper Poland University Team, tworzą studenci Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych z Politechniki Wrocławskiej oraz Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów i trzech innych Kół Naukowych z Politechniki Warszawskiej. Współpracują oni z Hyper Poland, jednym z 20 start-upów, które prezentowały się w tym roku na Hannover Messe.

Drużyna jako jedyna ekipa z Europy Środkowo-Wschodniej, a zarazem jedna z czterech europejskich zespołów, zakwalifikowała się do finału zawodów.

Żeby wybudować prototyp kapsuły i pojechać na konkurs do Stanów Zjednoczonych, potrzeba minimum 150 tys. złotych. Zgromadzenie takich środków to duże wyzwanie dla zespołu złożonego ze studentów, dlatego postanowili oni zbierać pieniądze na portalu crowdfundingowym

Hyperloop to ultranowoczesny środek transportu. Łączy elastyczność samochodu, szybkość samolotu i wygodę pociągu. Kapsuła pojazdu porusza się w rurze, w której panuje bardzo niskie ciśnienie. Wykorzystuje do tego lewitację magnetyczną. Dzięki tym uwarunkowaniom podróż z Warszawy do Wrocławia mogłaby trwać zaledwie 23 minuty. Poza samymi pojazdami i rurami, w których miałyby się poruszać, powstać mają także dworce, ulokowane w centrach miast. Pomysłodawcą Hyperloopa jest Elon Musk, właściciel firmy SpaceX.

Zawody Hyperloop Pod Competition odbędą się pod koniec sierpnia 2017 roku w Kalifornii. 24 zespoły z całego świata, które zakwalifikowały się do finału, będą wówczas testować swoje kapsuły na specjalnie przygotowanym torze. Ma on długość ok. 1,5 kilometra i średnicę 2 metrów. Opracowane przez studentów konstrukcje mają osiągnąć jak największą prędkość, by potem bezpiecznie wyhamować.

Napisane przez:


 

Podziel się z innymi

Powiązane artykuły

1 komentarz dla artykułu "Polacy w finale Hyperloop"

  1. Jerzy pisze:

    A do Rzeszowa i Białegostoku będziem wciąż jeździć parowozem… tak samo jak z autostradami. Pierwszeństwo zawsze tereny poniemieckie…
    A tak na serio to ciekawi mnie konkretnie (podkreślając słowo: konkretnie) w jaki sposób Hyper Poland rozwiązał problem „przenoszenia” sprężonego powietrza sprzed tłoka jakim jest kapsuła na tył kapsuły.
    Cisnienie niskie ale nie zerowe a 1000 km/h to nie w kij dmuchał. Tak jak w przypadku samochodów elektrycznych – problem główny i jedyny to akumulator, tak w przypadku Hyperloop – sprężone powietrze przed kapsułą.
    Może ktoś z Hyper zechciał by rzeczowo skomentować?

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

 

303586