23052017Nowości:
   |    Rejestracja

Euronet trochę kłamie? Klienci pod ścianą


Sieć Euronet, która wypłaciła z kont klientów pieniądze tuż przed długim weekendem gubi się w komunikatach. Zapytana o skalę zjawiska nie odpowiada wprost, ale pisze coś, co stoi w skrajnej sprzeczności z jej komunikatami na stronie korporacyjnej na Facebooku. Wciąż czekamy na odpowiedzi na pytania.


atm

Po naszej informacji na temat awarii sieci bankomatów Euronet, o której sieć nie uprzedziła klientów polskich banków, spółka piórem swojego biura prasowego odezwała się do nas informując, że jest gotowa odpowiedzieć nam na pytania. Odpowiedzi nie dostaliśmy, za to dzięki dwóm oficjalnym komunikatom Euronetu, złapaliśmy firmę na kłamstwie. Dzisiaj obowiązują już dwie wersje dotyczące awarii bankomatów sieci Euronet.

W pytaniach wysłanych do biura prasowego pytaliśmy o skalę zjawiska oraz wysokość odszkodowań, które powinni dostawać klienci. Oto one:

  1. Ilu klientom banków w Polsce bankomaty Spółki Euronet nie wypłaciły pieniędzy blokując środki na kontach bankowych a następne realizując te środki jako dokonaną wypłatę od dnia 10.11.2016?
  2. Ilu klientom banków w Polsce bankomaty Spółki Euronet nie wypłaciły pieniędzy blokując środki na kontach bankowych od dnia 10.11.2016?
  3. Jaka jest łączna wartość nie wypłaconych przez te bankomaty pieniędzy?
  4. Ilu klientów korzystających z usług banków działających poza Polską dotknął ten problem?
  5. Dlaczego bankomaty Spółki Euronet nie wydawały potwierdzeń niezrealizowania transakcji?
  6. Dlaczego – mimo, że Spółka Euronet wiedziała od godz. 15.00 dnia 10.11.2016 roku o braku wypłat z bankomatów – nie informowała o tym klientów?
  7. Dlaczego – mimo, że Spółka Euronet wiedziała od godz. 15.00 dnia 10.11.2016 roku o braku wypłat z bankomatów – nie informowała o tym mediów poprzez komunikat Polskiej Agencji Prasowej?
  8. Dlaczego – mimo, że Spółka Euronet wiedziała od godz. 15.00 dnia 10.11.2016 roku o braku wypłat z bankomatów – nie umieściła stosownej informacji na swoich stronach www?
  9. Dlaczego – mimo, że Spółka Euronet wiedziała od godz. 15.00 dnia 10.11.2016 roku o braku wypłat z bankomatów – nie umieściła stosownej informacji na wyświetlaczu swoich bankomatów?
  10. Dlaczego – mimo, że Spółka Euronet wiedziała od godz. 15.00 dnia 10.11.2016 roku o braku wypłat z bankomatów – nie wyłączyła serwisu bankomatów?
  11. Dlaczego serwis reklamacyjny na stronach Spółki Euronet nie wysyła potwierdzeń złożenia reklamacji w tej sprawie (co de facto uniemożliwia klientom dochodzenie zwrotu pieniędzy)?
  12. Dlaczego jedynym kanałem komunikacyjnym Spółki w tej sprawie jest jej profil na Facebooku? Co mają zrobić klienci, którzy z Facebooka nie korzystają?
  13. Dlaczego serwis telefoniczny i infolinia nie umożliwiają złożenia reklamacji przez telefon?
  14. Czy Spółka Euronet wiedziała o problemach swoich klientów?
  15. Skąd Spólka Euronet wiedziała o problemach swoich klientów?
  16. Dlaczego Spółka Euronet nie zrobiła nic, aby zapobiec blokowaniu środków i potrącania ich z rachunków klientów?
  17. Czy i w jakiej wysokości odszkodowania z tytułu strat moralnych i utraconych korzyści Spółka Euronet zapłaci swoim klientom?
  18. Do kiedy odszkodowania z tytułu strat moralnych i utraconych korzyści Spółka Euronet zapłaci swoim klientom?
  19. Czy i kiedy Spółka Euronet zwróci niesłusznie zebrane pieniądze?
  20. Czy Spółka jest przygotowana na ewentualne roszczenia klientów przed sądami powszechnymi? Czy spodziewa się pozwów zbiorowych, czy indywidualnych?
  21. Czy jedynym kanałem komunikacji mediów ze Spółką będzie program odpowiadający na profilu Spółki w serwisie Facebook (nasz kontakt miał miejsce po 30 godzinach od mojej pierwszej próby tego kontaktu)?
  22. Dlaczego spółka grozi dziennikarzom sądem za zadawanie pytań dotyczących przyszłości Spólki Euronet w Polsce?

Przez cały weekend na stronach www nie było o awarii ani słowa. W komunikacie umieszczonym na Facebooku Euronet informuje:

W związku z awariami w kilku bankach, w dniu dzisiejszym po godzinie 15 wystąpiły czasowe problemy z realizacją transakcji w sieci Euronet. Od godz. 17.00 transakcje są realizowane i bankomaty sieci Euronet działają prawidłowo. Nieudane transakcje są procesowane zwrotnie zgodnie z zasadami organizacji płatniczych’.

Ale w nadesłanym komunikacie, który miał być odpowiedzią na powyższe pytania Euronej bierze awarię na siebie, oficjalnie decydując się na obowiązywanie dwóch wersji powodów kłopotów finansowych tysięcy Polaków. Tym razem:

printscree euronet banki

Informujemy i ponownie potwierdzamy, że awaria w sieci Euronet, która wystąpiła 10 października br, trwała od godz. 15.00 do godz. 17.00. Przepraszamy naszych klientów za niedogodności, których doświadczyli.

Od momentu wykrycia problemu, spółka podjęła natychmiastowe kroki mające na celu przywrócenie poprawności działania systemu. Ponieważ awaria nie dotyczyła wszystkich klientów, wyłączenie sieci nie było uzasadnione.

Do dyspozycji klientów są niezmiennie wszystkie zwyczajowo wykorzystywane kanały komunikacji, takie jak: formularz kontaktowy, infolinia oraz profil na Facebook’u. Początkowo duże natężenie mogło powodować przeciążenie sieci, dlatego w pierwszym etapie nie wszystkie telefony mogły być obsłużone poprawnie. Co jednak istotne, wszystkie zgłoszenia są rejestrowane i są obsługiwane zgodnie z procedurą.  Dodatkowo, komunikacja z klientami na Facebook’u jest kontynuowana (drugi lub trzeci komentarz/odpowiedź) w wiadomościach prywatnych, w trosce o ochronę danych wrażliwych.

Nie jesteśmy uprawnieni do informowania o problemach poszczególnych banków. Jednocześnie potwierdzamy, że wszystkie nieudane transakcje zostały przeprocesowane zwrotnie po stronie Euronet, a zwroty są realizowane zgodnie z zasadami organizacji płatniczych. Co więcej, część klientów potwierdziła już odblokowanie środków na kontach. Tak jak w każdej sytuacji, klienci mogą dochodzić swoich ewentualnych roszczeń zgodnie z obowiązującym prawem.

Ps. Daleko idącym jest twierdzenie, że grozimy sądem za zadawanie pytań, zaznaczamy jedynie nieprawdziwość w opublikowanym już artykule (…)”.

prinstrfbeuronet

Napisane przez:


 

Podziel się z innymi

Powiązane artykuły

Ilość komentarzy: 5 dla artykułu "Euronet trochę kłamie? Klienci pod ścianą"

  1. gniew pisze:

    Szczęść Boże. Powróciłem do ” NORMALNOŚCI” 8 miesięcy temu, i taki stan bardzo sobie chwalę, czyli zrezygnowałem z karty i uzależnienia od bankomatów oraz płatności za pośrednictwem karty !. Odwiedzam oddział banku raz w miesiącu, pobieram całą gotówkę która wpłynęła od pracodawcy pozostawiając na koncie „10” złotych… . Nie przejmuję się kondycją finansową banku bo pieniądze są przy mnie w mojej kieszeni, nie w banku. Wyeliminowałem w ten sposób wścibskie oko śledzące moje wydatki… Co kupuję, gdzie kupuję, o jakiej porze, ile kupuję i za ile… jest moją prywatną sprawą i bankom nic do tego !!!. Zachęcam ” WSZYSTKICH” do zastanowienia się nad taką formą SAMORZĄDNOŚCI finansowej.
    pozdrawiam gniew

  2. janek pisze:

    POPIERAM TEN POMYSŁ >>>

  3. kanton pisze:

    trzeba będzie długo stać w kolejce po pieniądze w banku .Ja akurat mam czas :).

  4. Sylwia pisze:

    Cieszę się, że ktoś w końcu o tym napisał :)

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

 

295163