24062018Nowości:
   |    Rejestracja

Dieta na wspomaganie erekcji


Szacuje się, że już ponad 100 milionów mężczyzn na świecie ma problemy z erekcją. Wynika to z coraz szybszego trybu życia, chorób cywilizacyjnych, jak i niewłaściwego jedzenia. Aby nie dopuścić do pojawienia się kłopotów z osiągnięciem wzwodu, koniecznie trzeba przyjrzeć się swojej diecie, która ma kluczowe znaczenie we wspomaganiu erekcji.


Czym są zaburzenia erekcji?

Zaburzenia erekcji są to kłopoty z osiągnięciem wzwodu, które trwają dłużej niż 6 miesięcy. Powodują one nie tylko spadek libido, ale i znaczne obniżenie poczucia własnej wartości u mężczyzn. Zaburzenia tego typu mogą wynikać z różnych przyczyn np. spadku poziomu hormonów lub niedostatecznego dokrwienia ciał jamistych, które są odpowiedzialne za usztywnienie prącia.

Przyczyny zaburzeń erekcji

Przyczyny kłopotów z osiągnięciem wzwodu mogą być różne. Znany seksuolog Lew Starowicz podaje, że można je dzielić na takie, u których podłożem jest tło:

  1. neurogenne. Zaburzenia erekcji są wtedy wynikiem nieprawidłowo działającego układu nerwowego i wynikają np. z urazów mózgu, guza mózgu, chorób zwyrodnieniowych i otępiennych np. choroby Parkinsona, Alzheimera, padaczki; zapalenia opon i mózgu itp. Mogą być także skutkiem nieprawidłowego działania podwzgórza, układu limbicznego, czy płatu skroniowego, które są odpowiedzialne za zachowania seksualne.
  2. psychogenne- wiążą się z zaburzeniami identyfikacji z własną płcią, zaburzeniami preferencji seksualnych, orientacją homoerotyczną. Wymagają konsultacji psychologa bądź psychiatry
  3. żylne i tętnicze. Na te kłopoty z osiągnięciem wzwodu wpływ mają przede wszystkim choroby takie jak: cukrzyca, nadciśnienie, zaburzenia krążenia obwodowego, zaburzenia rytmu serca.

Wspomaganie erekcji – dieta

Jeśli mężczyzna chce na długo zachować sprawność seksualną, powinien przejść na zdrową dietę. Dieta na wspomaganie erekcji powinna zawierać w sobie wszystkie niezbędne witaminy i mikroelementy, które są potrzebne do sprawnego działania narządów płciowych, jak również układu nerwowego, czy krwionośnego, które są ściśle powiązane z mechanizmem erekcji. Do tego typu mikroelementów należy na przykład:

  1. Cynk. Ma on wpływ zarówno na popęd płciowy, potencję, jak i zdolność do przeżywania orgazmu. Dlatego ważne, aby nie dopuścić do jego braków w organizmie. Jest niezbędny do wytwarzania płynu nasiennego, w którym znajdują się plemniki, a który jednocześnie służy do nawilżania w trakcie stosunku. Jeśli go zabraknie, wówczas stosunek może powodować dyskomfort ze względu na zaistniałe tarcia. To w pośredni sposób może spowodować kłopoty z osiągnięciem wzwodu (bo stosunek będzie kojarzył się z czymś bolesnym). Wspomaganie erekcji dietą ma tu więc głęboki sens. Organizm sam nie potrafi wytworzyć sobie cynku, dlatego musi otrzymać go wraz z pożywieniem. Do produktów bogatych w cynk należą przede wszystkim: nasiona dyni, orzechy, ostrygi, jajka, wątróbka.
  2. Selen. W połączeniu z N-acetylo-cysteiną potrafi w znaczący sposób poprawić gospodarkę hormonalną mężczyzn i wyrównać poziom testosteronu. W związku z tym zaleca się spożywanie kukurydzy, orzechów włoskich, tuńczyka, kiełków pszenicy, brązowego ryżu, które są źródłem selenu razem z produktami mlecznymi, które są źródłem N-acetylo-cysteiny.

Oprócz mikroelementów istotne dla wspomagania erekcji dietą są również:

  1. Antyoksydanty. Przede wszystkim hamują namnażanie się wolnych rodników, które są bardzo szkodliwe dla organizmu. Wolne rodniki to cząsteczki z niesparowanym elektronem, które zabierają sobie elektron do pary od każdej napotkanej cząsteczki, czy komórki. W ten sposób potrafią degenerować komórki i sprawiać, że przestają one pełnić swoją podstawową rolę. Wpływają one również na zaburzenia erekcji, gdyż powodują skurcz gładkich naczyń i ciał jamistych prącia. Obniżają ponadto poziom tlenku azotu, który jest niezwykle ważny dla prawidłowego osiągania wzwodu, gdyż wpływa na relaksację mięśniówki naczyń, jak również wspomaga napływ krwi do ciał jamistych członka. Przy nieprawidłowym poziomie tlenku azotu, zawsze będzie dochodzić do problemów ze wzwodem. W związku z tym dieta wspomagająca erekcję powinna zawierać wystarczającą ilość antyoksydantów, aby ochronić tlenek azotu przed przekształceniem się w nadtlenoazotyn, co może w sposób pośredni wpływać na zaburzenia erekcji. Do najbardziej zasobnych w antyoksydanty produktów należą: borówki, jagody, porzeczki, truskawki, buraki, zielona herbata.
  2. Arginina. Ten aminokwas jest prekursorem tlenku azotu, który, jak już było wspomniane, jest niezbędny do osiągnięcia erekcji. Badania potwierdzają, że spożycie argininy pomaga zmniejszyć liczbę zaburzeń wzwodu i pozytywnie wpływa na potencję. Źródłem argininy jest przede wszystkim czerwone mięso oraz drób, jak również nasiona, orzechy, soczewica.

Jak widać na powyższych przykładach, dieta a erekcja są ze sobą ściśle powiązane. Warto więc sięgać po zdrową żywność, aby zachować sprawność seksualną przez długi czas i nie mieć w przyszłości kłopotów z osiągnięciem wzwodu.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Źródła:

  • Z. Lew- Starowicz, Diagnostyka różnicowa zaburzeń erekcji, Seksuologia polska 2005, nr 3 (2), s. 60-63
  • M. Sawka, Neurogenne przyczyny zaburzeń erekcji, „Seksuologia polska” 2004, nr 2 (1), s. 13-14
  • K. Oberbeil, Minerały, Warszawa 1997, s. 77
  • A. Jeznach-Steinhagen, A. Czerwonogrodzka-Senczyna, Postępowanie dietetyczne jako element leczenia zaburzeń płodności u mężczyzn z obniżoną jakością nasienia, „Endokrynologia, Otyłość i Zaburzenia Przemiany Materii” 2013, tom 9, nr 1, s. 17

Napisane przez:

Kontakt: kampanieonline

 

Podziel się z innymi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

 

317794