28072017Nowości:
   |    Rejestracja

Apostazja. Jaka kara za odstępstwo od Islamu?


Czy apostazja w Islamie jest dozwolona? Wielu ludzi w Polsce czy w innych krajach zachodu porównując Islam do pozostałych religii monoteistycznych takich jak Chrześcijaństwo czy Judaizm wyobraża sobie, że w Islamie jest wolność wyboru, że jeśli z jakiegoś powodu postanowimy zmienić religię lub stać się ateistą jest to wyłącznie sprawą naszego sumienia. Czy tak jest? Sprawdźmy! Zobaczmy, co mówią na ten temat szkoły islamskiego prawoznawstwa.


 

Meczet Al-Azhar

Meczet Al-Azhar

 

 

Istnieje zgoda wszystkich czterech szkół sunnickiego islamskiego prawoznawstwa (tj. Maliki, Hanbali, Hanafi i Shafii), jak również klasycznych szyickich prawników od prawa koranicznego, że odstępców od islamskiej wiary w Allaha musi dosięgnąć kara śmierci. Proces, w którym uznaje się osobę za apostatę znany jest, jako takfir a niewierzący nazwany zostaje mianem murtad.

 

W czasach nam współczesnych w 1991 roku w Kairze w Egipcie w najsłynniejszej medresie muzułmańskiej „Islamic Research Academy” przy meczecie Al-Azhar zatwierdzono podręcznik prawa islamskiego, Umdat al-Salik, który na stronach 595 – 96 stwierdza „Pozostawienie ( apostazja ) islamu jest najbrzydszą formą niewiary (kufr) i najgorsze …. Jeżeli osoba, która osiągnęła wiek dojrzewania i jest przy zdrowych zmysłach dobrowolnie uczyni apostazję i odejdzie z islamu, to on zasługuje na śmierć. W takim przypadku obowiązkowe jest… zapytać go czy nawróci się i czy powróci do islamu. Jeśli on to zrobi należy przyjąć go z powrotem, ale jeśli odmówi, ma być natychmiast zabity.”

 

Temat apostazji jest bardzo ważny w Islamie. Jeśli przypomnimy sobie historię Islamu to stwierdzimy, że pierwsze wojny stoczone przez armie Islamu tuż po śmierci Mahometa stoczone były właśnie z apostatami. To właśnie w czasie kampanii wojennej pierwszego kalifa Abu Bakra zwanej Riddah przelano olbrzymią ilość krwi apostatów. W czasie tej kampanii nadano nazwy miejscom, które kojarzą się z tymi wydarzeniami jak „Ogród Śmierci” czy „Parów Krwi”.

 

Przekaz wydaje się jasny, ale pojawia się znak zapytania. Współcześni apologeci Islamu w krajach zachodnich wciąż powtarzają przysłowiowemu Kowalskiemu, że jest wolność w religii cytując Koran.

 

Koran 2:256

 

Nie ma przymusu w religii! Prawość wyróżniła się od nieprawości. I ten, kto odrzuca fałszywe bóstwa, a wierzy w Boga, uchwycił za najpewniejszy uchwyt, niemający żadnego pęknięcia. Bóg jest słyszący, wszechwiedzący!

 

Cóż jednak nie mówią ludziom jednaj ważnej rzeczy. Być może z niewiedzy a być może zgodnie z Islamską doktryną nazywaną Takija celowo wprowadzają ludzi w błąd. Nie mówią o abrogacji w Islamie. Temat abrogacji poruszałem już we wcześniejszej mojej publikacji. Jednak jest to na tyle istotne, że przypomnę w paru słowach, czym jest abrogacja. Jak pamiętamy okres działalności Mahometa podzielony jest na dwie części. Okres działalności z Mekki i okres działalności w Medynie. W trakcie działalności w Mekce, gdy Mahomet był słaby powstały pokojowe wersy w Koranie. W późniejszym okresie w Medynie, gdy Mahomet stał się silny i zdobył władzę polityczną otrzymał słynne objawienia spisane w Koranie nazywane wersami mieczaZgodnie z zasadą abrogacji późniejsze objawienia, które są sprzeczne z wcześniejszymi są ważniejsze. Więc te wersy, pokojowe wersy, które mówi się ludziom takim jak ten przysłowiowy Kowalski są anulowane przez te nietolerancyjne koraniczne wersety.

 

Koran 9:29 – słynne ostatnie wersy zwane wersami miecza.

 

Zwalczajcie tych, którzy nie wierzą w Boga i w Dzień Ostatni, który nie zakazują tego, co zakazał Bóg i Jego Posłaniec, i nie poddają się religii prawdy – spośród tych, którym została dana Księga – dopóki oni nie zapłacą daniny własną ręką i nie zostaną upokorzeni.

 

Teraz poczytajmy, co mówią Islamskie źródła o apostazji:

 

Koran

 

Koran 4:80

Ktokolwiek słucha Posłańca, ten słucha Boga. A ktokolwiek się odwraca… – My nie posłaliśmy ciebie, abyś był nad nimi stróżem.

 

Koran 4:89

Oni by chcieli, abyście byli niewiernymi, tak jak oni są niewiernymi, abyście, więc byli równi. Przeto nie bierzcie sobie opiekunów spośród nich, dopóki oni nie wywędrują razem na drodze Boga. A jeśli się odwrócą, to chwytajcie i zabijajcie ich, gdziekolwiek ich znajdziecie! I nie bierzcie sobie spośród nich ani opiekuna, ani pomocnika!

 

Koran 9:11-12

Ale jeśli oni się nawrócą i będą odprawiać modlitwę, i dawać jałmużnę, to staną się waszymi braćmi w religii. My jasno przedstawiamy znaki ludziom, którzy wiedzą.

 

A jeśli oni naruszają swoje przysięgi po zawarciu przymierza i jeśli atakują waszą religię, to zwalczajcie wtedy imamów niewierności! Zaprawdę, nie ma dla nich przysiąg! Być może, oni zaprzestaną!

 

Hadisy

 

Bukhari :: Book 4 :: Volume 52 :: Hadith 260

„… Prorok powiedział: „Jeśli ktoś (muzułmanin) odrzuci swoją religię, zabij go”.   Należy pamiętać, że nie ma różnicy, w jaki sposób ktoś stał się muzułmaninem.

 

Bukhari :: Book 9 :: Volume 83 :: Hadith 17

… Krew nie może być przelana z wyjątkiem trzech przypadków: W qisas za morderstwo, osoby w związku małżeńskim, które dopuszczą się nielegalnego stosunku seksualnego (cudzołóstwo) i ten, który odchodzi z islamu (apostata) i pozostawia muzułmanów.

 

Bukhari :: Book 9 :: Volume 83 :: Hadith 37

… Apostoł Allaha nie zabił nikogo, z wyjątkiem jednej z trzech następujących sytuacji: (1) Osoba, która zabiła kogoś niesprawiedliwie, została zabita (w qisas,), (2) osoba zamężna, która dopuściła się nielegalnych stosunków seksualnych oraz (3) człowiek, który walczył przeciw Bogu i Jego Posłańca i porzucił islam i stał apostatą

 

Bukhari :: Book 9 :: Volume 84 :: Hadith 57

… Zabiłbym ich zgodnie z oświadczeniem Apostoła Allaha, „Kto zmienił religię islamską, należy go zabić.”

 

Bukhari :: Book 9 :: Volume 89 :: Hadith 271

Opowiadane Abu Musa:

 

Człowiek przyjął islam, a następnie powrócił do judaizmu. Mu’adh bin Jabal przyszedł i zobaczył mężczyznę z Abu Musa. Mu’adh zapytał: „Co jest nie tak z tym (mężczyzna)?” Abu Musa odpowiedział: „On przyjął islam, a następnie powrócił do judaizmu.” Mu’adh powiedział: „Ja nie usiądę, dopóki go nie zabiję (jak jest) zgodnie z wyrokiem Allaha i Jego Apostoła”

 

Bukhari :: Book 9 :: Volume 84 :: Hadith 58

„To był skrępowany człowiek obok Abu Muisa. Mu’adh zapytał: „Kto to jest ten (człowiek)?”. Abu Muisa powiedział: „On był Żydem i stał się muzułmaninem, a następnie powrócił do judaizmu”. Następnie Abu Muisa zaproponował Mu’adhowi by ten usiadł, ale Mu’adh powiedział: „Nie będę siedzieć, dopóki on nie zostanie zabity. To jest wyrok Boga i Jego Apostoła (w takich przypadkach) i powtórzył go trzykrotnie”. Następnie Abu Musa zarządził, że człowiek zostanie zabity, i on został zabity. Abu Musa dodał: „Potem omówiliśmy nocne modlitwy”

 

 

Więc jak widzimy Koran i Hadisy wyraźnie mówią, jaka kara spotka każdego, kto będzie chciał odejść z Islamu. Według tych źródeł oraz według współczesnych islamskich prawoznawców jedyną karą za apostazję jest śmierć. Tak, więc jeśli kiedykolwiek ktoś chciałby z jakichkolwiek powodów stać się muzułmaninem powinien zdać sobie sprawę, że Islam nie jest zwykłą religią, ale systemem polityczno-religijnym, który nie dopuszcza możliwości porzucenia go. Z tego powodu Islam z całą stanowczością można porównać do innych totalitaryzmów jak nazizm czy komunizm. Bądźmy, więc ostrożni przy podejmowaniu decyzji, gdyż błędny wybór będzie ciążył do końca życia i to od nas zależy jak długiego.

Piotr G. Żurek

 

materiał pochodzi z mojego bloga crusader1973.blogspot.co.uk

Napisane przez:

Kontakt: piotr.g.zurek@gmail.com

Moje motto: "Nie pytaj się co dał mi mój kraj, spytaj się siebie, co ja dałem swojemu krajowi". Jestem z przekonania monarchistą, konserwatystą a zarazem uważam siebie za współczesnego Krzyżowca. Moje teksty można przeczytać również na moim blogu crusader1973.blogspot.co.uk

 

Podziel się z innymi

Powiązane artykuły

1 komentarz dla artykułu "Apostazja. Jaka kara za odstępstwo od Islamu?"

  1. Milutki pisze:

    W czasach proroka islamu i muzułmanów w Medynie, odejście od islamu było zdradą. Taki osobnik odchodzący od islamu mógł dokonywać sabotażu lub szpiegować. Muzułmanie byli wtedy w zagrożeniu od otoczenia i było czego się bać Po śmierci proroka islamu nastąpilo wypowiedzenie wcześniej zadeklarowanej lojalności przez plemiona arabskie, bunt i groźba rozbicia nowo utworzonego państwa. Jeżeli jest potepienie muzułmanów i Muhammada za tę praktykę to tak samo trzeba powiedzieć o wszystkich innych państwach i społeczeństwach które karają za zdradę i działalność antypaństwową. Wszyscy inni też są wtedy totalitarni jak nazizm i komunizm.
    „Być może z niewiedzy a być może zgodnie z Islamską doktryną nazywaną Takija celowo wprowadzają ludzi w błąd.”
    Ogólnie mówiąc, muzułmanie deklarują to w co wierzą i znają zasady swojej religii. Na zachodzie Europy są też muzulmanie którzy głoszą jawnie że apostatów należy karać śmiercią, np. Anjem Choudary w UK. Nie byłoby sensu aby jedni z powodu wyznawanego światopoglądu kłamali a inni muzułmanie w imię tego samegoświatopoglądu mówili rawdę. Kłamstwo i pomyłka od zawsze miały miejsce poza islamem i tak samo muzułmanie też mogą kłamać lub być w błędzie. Nie ma jednak sensu winić za to sam islam.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

 

288185