20042018Nowości:
   |    Rejestracja

4 skuteczne porady dla początkujących na siłowni


W dzisiejszych czasach coraz więcej osób pragnie mieć piękną i wyrzeźbioną sylwetkę. Moda na bycie fit opanowała już cały świat, ale na szczęście duże grono pragnie ćwiczyć nie dla ulotnych trendów, lecz dla własnego zdrowia i prawdziwej satysfakcji. Niestety, także wielu ludzi zniechęca się, ponieważ po prostu… nie wie jak zacząć. Wydawałoby się to banalnie proste – nie ma nic trudnego w tym, aby iść na siłownie i ćwiczyć. Jednak okazuje się, że wcale nie jest to takie łatwe i dlatego warto poznać kilka podstawowych porad dla początkujących ćwiczących.


Sprecyzuj swoje oczekiwania

Bez wątpienia jest to podstawa – nie da się spalać tkanki tłuszczowej i budować masy mięśniowej jednocześnie – dlatego istotne jest, żeby określić swój jasny i konkretny cel. Jeśli nie możesz zdecydować, co jest dla ciebie ważniejsze i czego bardziej potrzebuje twoje ciało, warto zasięgnąć fachowej porady od dobrze wykwalifikowanych trenerów personalnych, których spotkać możesz między innymi na siłowniach we Wrocławiu. Potwierdzone jest, że dobrze wyszkolony trener personalny potrafi udzielić wskazówki, która od samego początku ułatwi ci rozpoczęcie przygody z siłownią. Fachowe rady od specjalistów i ich obiektywna ocena bez wątpienia pomogą ci określić swoje potrzeby i cele treningowe.

Nigdy się nie spiesz

Niestety, tę poradę ignoruje większość adeptów treningu – nie tylko siłowego. Jak wiadomo, każdy na początku – z powodu ogromnego entuzjazmu – pragnie jak najszybciej osiągnąć upragnioną sylwetkę, jednak gwałtowne i częste treningi mogą tylko zaszkodzić. W przypadku siłowni, tak naprawdę podstawą jest organizacja, systematyczność i co istotne – wiedza i technika. Na samym początku warto opanować ćwiczenia technicznie. Na każdej dobrej siłowni można spotkać wykwalifikowanych trenerów personalnych, którzy mogą w tym pomóc, a tylko na tych najlepszych takich, którzy sami podejdą i zaproponują pomoc – jak np. na renomowanych siłowniach we Wrocławiu. Jeśli zignorujesz tę radę, może skończyć się to dla ciebie źle – liczne kontuzje, a nawet trwałe uszkodzenia i złamania są częstym zjawiskiem u początkujących i próbujących w tydzień osiągnąć perfekcyjną sylwetkę.

Dobrze się przygotuj

Jeśli wybierasz się na trening, musisz pamiętać o tym, że jest kilka niezbędnych kwestii, bez których „ani rusz”. W pierwszej kolejności – woda. Zalecane jest picie około 2 litrów wody dziennie, jednak podczas wzmożonego wysiłku fizycznego dzienne zapotrzebowanie na płyny znacznie wzrasta. Woda jest niezbędnikiem, tak samo jak ubranie na przebranie, odpowiednie buty i ręcznik. Warto również zaopatrzyć się w żel pod prysznic, ponieważ niestety nie na każdej siłowni można spotkać się z dobrymi jakościowo mydłami. Warto również pomyśleć o rękawiczkach – mogą uchronić dłonie przed otarciami i powstawaniem pęcherzy, które potem będą utrudniały trening. Dobrym pomysłem są także stabilizatory i słuchawki – czasami okazuje się, że nic tak nie motywuje do treningu, jak ulubiona muzyka.

Nie zniechęcaj się

Nikt nie powiedział, że będzie łatwo na samym początku. Czasami może okazać się, że trening cię przerasta, lecz powinna to być jeszcze większa motywacja aby walczyć ze swoimi słabościami i spróbować ugryźć temat z innej strony. Bardzo pomocna może być już wspomniana rozmowa i wsparcie ze strony wykwalifikowanego trenera personalnego, jak i próba podjęcia innych ćwiczeń i treningów. Nierzadko dużą motywacją jest obserwacja innych ćwiczących na siłowni, szczególnie tych, dla których jest to prawdziwa pasja i radość. Czasami grupowe ćwiczenia mogą być dobrą alternatywą i początkiem lub po prostu umileniem treningów. Na dobrych siłowniach w Polsce – również na wielu siłowniach we Wrocławiu – można spróbować brazylijskich sztuk walki Jiu – Jitsu, które pomogą w kształceniu swoich umiejętności samoobrony, active body – które pomoże rozciągnąć mięśnie, co znacznie redukuje stres i polecane jest osobom pracującym za biurkiem, bang in the city – świetna komplikacja ćwiczeń w trybie interwałów… i wiele innych zajęć grupowych, które mogą okazać się świetnym uzupełnieniem klasycznego treningu, albo nawet dla niektórych skutecznym zamiennikiem. Grupowe zajęcia mogą także być prawdziwą motywacją – jeśli ktoś radzi sobie lepiej od ciebie, to znaczy, że musisz coś z tym zrobić.

Napisane przez:

Kontakt: kampanieonline

 

Podziel się z innymi

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

 

316384